پادشاه اردن: سوریه را به جهان عرب بازمی گردانیم/ اوضاع لبنان وخیم است

۰۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۵:۳۲ کد : ۲۰۰۴۲۷۴ سرخط اخبار

پادشاه اردن تاکید کرد، دستیابی به راه‌حل‌هایی برای کمک به سوریه به کل منطقه و به ویژه اردن کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله دوم، پادشاه اردن، در جریان سفرش به واشنگتن خاطرنشان کرد، اردن سعی دارد با همکاری برادران کشورهای عربی و جامعه جهانی راه‌حل‌هایی برای بحران سوریه ارائه دهد تا این کشور به آغوش جهان عرب بازگردد.

وی در ادامه افزود، حفاظت از منافع عالی اردن، همیشه هدف نهایی بوده است.

پادشاه اردن همچنین تصریح کرد، دستیابی به راه‌حل‌هایی برای کمک به سوریه به کل منطقه و به ویژه اردن کمک خواهد کرد.

او همچنین نسبت به وخامت اوضاع در لبنان ظرف چند هفته در صورت ادامه وضعیت کنونی هشدار داد و گفت،  بازدیدش به عنوان اولین رهبر عرب و خاورمیانه از کاخ سفید دارای پیام مهمی است، زیرا نشان می‌دهد که ایالات متحده از نقش محوری اردن آگاه است و آن را بهترین نماینده مسائل منطقه می‌داند و نسبت به شنیدن رویکرد امان در این زمینه اهتمام می‌ورزد.

عبدالله دوم گفت، این سفر به طور تصادفی پیش نیامده است، بلکه پیامی در مورد عمق روابط است که به چندین دهه قبل بر می گردد.

وی درباره مسئله فلسطین گفت، در مورد لزوم پایبندی به راه حل دو کشوری و آغاز مجدد مذاکرات میان طرفین تفاهم مشترکی وجود دارد.

پادشاه اردن تاکید کرد که روابط اسرائیل با فلسطینیان و اقدامات آن در قبال قدس  و تعهد آن به راه حل دو کشوری، مهمترین عواملی هستند که بر رویکرد اردن در تعامل با دولت اسرائیل حاکم است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ منافع والای اردن همیشه هدف است، هشدار داد که در صورت حمله به غزه همه بهای آن را می‌پردازند. اردن با صدای فلسطین سخن می گوید و همه به آن گوش می‌دهند.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :