هشدار فائوچی نسبت به موج جدید کرونا

۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۹ کد : ۲۰۰۳۸۲۹ سرخط اخبار

- نشریه نیوزویک در گزارشی با اشاره به سررسیدن موعد دولت جو بایدن مبنی بر واکسیناسیون ۷۰ درصد جامعه تا ۴ ژوئیه، نسبت به موج جدید کرونا در ایالت های با میزان کم تزریق واکسن هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای این نشریه ، «دکتر آنتونی فائوچی» رئیس "موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی" دیروز یکشنبه نسبت به موج جدید کووید-۱۹ در مناطقی که میزان واکسیناسیون پایینی دارند، هشدار داد. وی ضمن هشدار نسبت به افزایش شمار مبتلایان به ویژه با سویه غالب دلتا در میانه جشن روز چهارم ژوئیه (۱۳ تیر و روز استقلال آمریکا)، یادآوری کرد ایالات متحده از هدف «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای واکسیناسیون ۷۰ درصد بزرگسالان فاصله دارد.

نیوزویک در ادامه نوشت: دو ماه پیش، بایدن معیاری را برای واکسیناسیون کامل ۱۶۰ میلیون نفر بزرگسال تعیین کرد و اطمینان داد تا آن تاریخ دستکم ۷۰ درصد بزرگسالان دوز اول واکسن را دریافت خواهند کرد. اما این کشور اکنون در موعد از پیش تعیین شده همچنان هفته ها با هدف فاصله دارد. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، حدود ۱۴۹ میلیون بزرگسال اکنون کاملا واکسینه شده اند و ۶۶.۷ درصد بزرگسالان دوز اول را دریافت کرده اند.

فائوچی که در گفت و گو با شبکه خبری "ان.بی.سی" این سخنان را بر زبان می آورد، از محافظه کاران و گروه های ضد واکسن خواست تا "همه اختلافات را کنار بگذارند" و واکسن بزنند.

این عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید افزود: «ما در یک وضعیت تاریخی بسر می بریم و ابزارهایی برای مقابله با آن داریم. به خاطر خدا همه این اختلافات را کنار بگذارید و متوجه شوید که دشمن مشترک همه ما این ویروس است و ما برای مقابله با آن ابزاری موثر داریم».

اظهارات وی ساعاتی پس از انتشار نظرسنجی جدید روزنامه "واشنگتن پست" و شبکه خبری "ای.بی.سی.نیوز" بیان شد که نشان می داد تنها ۴۵ درصد جمهوری خواهان دوز اول خود را دریافت کرده اند. علاوه بر این در میان بزرگسالان واکسینه شده، ۶۰ درصد اظهار داشته اند که دولت در مورد تهدید نوع دلتا اغراق کرده است.

فائوچی به آمریکایی های ساکن مناطقی که میزان پایین واکسیناسیون را دارند، از جمله ایالت "می.سی.سی.پی" هشدار داد که انتظار افزایش شمار مبتلایان را داشته باشند. گفته می شود در برخی از ایالت ها حتی سطح واکسیناسیون افراد ۳۵ درصد یا کمتر است و لذا باید منتظر موج جدید کووید-۱۹باشند.  

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری از میان ۵۰ ایالت آمریکا، ۲۰ ایالت از جمله کالیفرنیا، دلاور، هاوایی، مین، مریلند، مینه سوتا، نیویورک، نیوجرسی، اورگن، پنسیلوانیا، ورمونت و واشنگتن به حد نصاب ۷۰ درصد واکسیناسیون دوز اول رسیده اند.

 
 
 


( ۷ )

نظر شما :