پیشنهاد مذاکره‌ دوجانبه‌ باکو به ایروان

۰۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۷ کد : ۲۰۰۳۶۸۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت آماده مذاکره‌ی دوجانبه با ارمنستان در خصوص تعیین حدود مرزی هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما از باکو، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز در سخنرانی خود در چهل و سومین نشست شورای وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه گفت: آماده مذاکره‌ی دوجانبه با ارمنستان در خصوص تعیین حدود مرزی و رفع مشکلات میان دو کشور هستیم.
"جیحون بایرام اف" افزود: جمهوری آذربایجان منتظر جواب مثبت از ارمنستان است.
وی در ادامه گفت: وجود نفرت در اظهارات گروه‌های انتقام جو در ارمنستان موجب نگرانی است و نفرت پراکنی در همه‌ی سیاستمداران حاکم و حتی مخالف دولت علیه جمهوری آذربایجان مشهود است و این موضوع شرایط عادی سازی روابط دو کشور را تهدید می کند.
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به لزوم اجرای کامل معاهده صلح افزود: ارمنستان سرانجام باید طبق قوانین بین المللی و بیانیه‌ی سه جانبه، به تعهدات خود عمل کند و حتی نقشه‌های اراضی مین گذاری شده را برای جلوگیری از تلفات بیشتر انسانی ارائه دهد.
وی خاطر نشان کرد حل منازعات، چشم انداز جدیدی را برای همکاری و توسعه و پیشرفت منطقه پیش آورده است و "زنگه زور" به عنوان نوار ارتباطی میان ترکیه و جمهوری آذربایجان به محاصره ۳۰ ساله نخجوان نیز پایان خواهد داد و موجب توسعه روابط تجاری و حمل و نقل خواهد شد.


( ۱ )

نظر شما :

پور افکاری ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | ۰۳:۱۴
ارمنستان تقریبا یک پایگاه نظامی برای روسها، پایگاه اطلاعاطی برای امریکا (با بیش از ۲۰۰۰ هزار مامور سیا در سفارت ایروان در لباس کارمند) مرکز جاسوسی فرانسه (مخصوصا در رابطه با لبنان ایران سوریه) مرکز توطیه برای کشورهای همسایه مخصوصا به ترکیه واذربایجان. مرکز ترازیت وتعلیم وتربیت تروریست وقاچاق ،توسط اسالا وپ.ک‌ک. لذا جناب جیهون بایرام اف اگر میخواهد با ارمنستان رابطه بر قرار کند اول باید حق حساب وباج سبیل طرفهای حاکم در ایروان را جبران وتصویه کند. چون ارامنه از قدیم مثل کاتالیزور چند وجهی در منطقه فعالیت دارند.وعامل اکثر جنگهای ایران روس،وعثمانی روس، وایران وعثمانی، وجنگ جهانی اول، هستند.