جزئیات تازه از حمله راکتی به پایگاه نظامی امریکا در دیرالزور و پاسخ جنگنده های امریکایی

۰۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۸ کد : ۲۰۰۳۶۶۴ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رسمی سوریه از حمله راکتی به پایگاه نظامی امریکا در میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور خبر داد.

به گزارش «الجزیره» در پی حمله هوایی نیروهای امریکایی به مواضع نیروهای نظامی عراقی در بامداد روز گذشته، مواضع نیروهای امریکایی در سوریه هدف قرار گرفت. «واین ماروتو»، سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در سوریه، در توئیتی نوشت که در پاسخ به این حملات راکتی، منبع این حملات هدف شلیک خمپاره‌ای قرار گرفت.

ماروتو همچنین تأکید کرد که حملات به مواضع نیروهای امریکایی تلفاتی در پی نداشته است.

پیش از این منابع محلی خبر دادند که چند راکت به اطراف میدان نفتی العمر اصابت کرده است. این منابع گفتند که این راکت‌ها ازجانب گروه‌های مسلح وابسته به دولت سوریه در حومه دیرالزور شلیک شده و نیروهای ائتلاف نیز به آن پاسخ داده‌اند.

به گفته این منابع اوضاع امنیتی در این منطقه بسیار ملتهب و پرتنش است.

منطقه شمال رود فرات در استان دیرالزور در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه و مناطق جنوبی آن در کنترل نیروهای حکومتی سوریه است.

پایگاه خبری «العربی الجدید» اعلام کرد که شلیک راکت به سمت مواضع نیروهای امریکایی کار گروه «ابوالفضل العباس»، از گروه‌های مسلح عراقی مستقر در سوریه بوده است.

«امجد الساری»، فعال سیاسی در این منطقه، به این پایگاه گفته که گروه «ابوالفضل العباس» که در منطقه القوریه و الشبلی در اطراف شهر میادین در حومه شرقی دیرالزور مستقر است 8 راکت به سمت میدان نفتی العمر شلیک کرده و این حملات هیچ خسارتی در پی نداشته است.

او گفت که ائتلاف بین‌المللی هم فورا به این حملات پاسخ داد و بعد از این نیز منطقه به مدت حدود نیم ساعت شاهد حملات انبوه جنگنده‌های ائتلاف به مواضع نیروهای گروه «ابوالفضل العباس» بود و تاکنون حجم خسارت‌ها و تلفات احتمالی این حمله مشخص نیست.

وی افزود که برخی منابع محلی خبر داده‌اند که در پی این حمله نیروهای گروه «ابوالفضل العباس» برخی مواضع خود را در این منطقه تخلیه کرده‌اند.

همزمان با این تحولات، خبرگزاری رسمی سوریه خبر داد که نیروهایی امریکایی روز دوشنبه دو کاروان حامل کمک‌های لجستیک متشکل از 60 خودرو را از عراق وارد سوریه کرده‌ و به منطقه حسکه اعزام کرده اند.

از سوی دیگر، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، از همه طرف‌ها خواست که با خویشتنداری مانع از تشدید تنش در منطقه شوند.

بامداد یکشنبه نیروهای امریکایی مواضع نیروهای وابسته به الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه را بمباران کردند. براساس بیانیه‌های رسمی نیروهای الحشد الشعبی این حملات موجب شهادت 4 نیروی حشد شده است.

این دومین حمله از این نوع به مواضع این نیروها در نقاط مرزی عراق و سوریه است. پیش از این امریکا در ماه فوریه دست به حمله‌ای مشابه در همین منطقه زده بود.


( ۱ )

نظر شما :