تلاش رژیم صهیونیستی برای اعمال نفوذ در مذاکرات وین از طریق دیپلماسی

۰۴ تیر ۱۴۰۰ | ۰۲:۲۱ کد : ۲۰۰۳۵۲۸ سرخط اخبار

پایگاه خبری اکسیوس نوشت که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با بکارگیری از دیپلماسی بر مذاکرات وین بر سر احیای برجام اعمال نفوذ کند.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اکسیوس در خبری نوشت که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به هیچ وجه با دولت آمریکا درخصوص مذاکرات وین تعامل برقرار نمی‌کرد مگر آنکه می‌خواست مخالفت قاطع خود را با این توافق ابراز کند و بگوید که به وسیله این توافق محدود نخواهد شد. دولت نفتالی بنت، نخست‌وزیر حال حاضر این رژیم با آنکه مخالف برجام است اما سعی دارد با آمریکا در این زمینه تعامل داشته باشد.

یک مقام ارشد صهیونیستی در این رابطه به پایگاه خبری اکسیوس گفته است: بنت و لاپید با دولت بایدن درخصوص توافق هسته‌ای موافق نیستند اما برخلاف نتانیاهو که توافق را رد می‌کرد و حاضر به گفت‌وگو نبود، دولت جدید می‌خواهد برای اعمال نفوذ بر نتایج مذاکرات تلاش کند و به صورت خصوصی با آمریکا در خصوص جزئیات این توافق به گفت‌وگو بپردازد.

مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در هفته‌های گذشته در جریان بوده است. 

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.

انتهای پیام


نظر شما :