ونزوئلا: تولید نفت تا پایان امسال چهار برابر می‌شود

۰۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۰ کد : ۲۰۰۳۴۵۷ سرخط اخبار

وزیر نفت ونزوئلا در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد که کاراکاس در بهبود تولید نفت سرمایه گذاری کرده و قصد دارد تولیدش را تا پایان سال ۲۰۲۱ چهار برابر افزایش داده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برساند.

به گزارش ایسنا، طارق العسیمی به بلومبرگ گفت: بدون هیچ گونه فاینانس و با پول خودمان، ما قادر بوده ایم به حد کافی سرمایه گذاری کنیم تا روند کاهش تولید را متوقف کرده و احیای تدریجی تولید را آغاز کنیم.

با وجود تحریمها و با وجود بحران شدیدی که با شیوع همه گیری ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت در سال میلادی گذشته شدت گرفت، ونزوئلا مدعی است تولید نفت خود را چهار برابر خواهد کرد و به صفهای طویلی که در همه پمپ بنزینهای این کشور مشاهده می‌شود، پایان می دهد.

وزیر نفت ونزوئلا گفت: تولید نفت این کشور اکنون از ۷۰۰ هزار بشکه در روز فراتر رفته که بالاتر از ۴۰۰ هزار بشکه در روز در تابستان سال گذشته است که تولید پس از شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمتها کاهش پیدا کرده بود.

در جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، منابع ثانویه اوپک تولید نفت ونزوئلا در ماه مه را ۵۳۱ هزار بشکه در روز برآورد کردند که ۴۵ هزار بشکه در روز بالاتر از تولید آوریل بود. ونزوئلا به اوپک اعلام کرده که تولید نفت این کشور در ماه میلادی گذشته ۵۸۲ هزار بشکه در روز بود که ۱۳۰ هزار بشکه در روز بالاتر از سطح تولید آوریل بوده است.

فرانسیسکو مونالدی، کارشناس صنعت نفت ونزوئلا در دانشگاه رایس به بلومبرگ گفت: افزایش تولید نفت ونزوئلا به ۱.۵ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۱ یک هدف غیرممکن است. حتی رسیدن به این هدف در میان مدت هم غیرقابل تصور است چرا که ظرفیت تولید نفت از سال ۲۰۱۴ رو به کاهش بوده و به مدت یک سال هیچ دکل نفتی فعالی در ونزوئلا وجود نداشته است.

نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا هفته گذشته به تلویزیون بلومبرگ گفته بود منتظر است دولت بایدن در خصوص توافقی مذاکره کند که رفع تحریمهای آمریکا را به همراه داشته باشد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بلومبرگ اعلام کرد اگر مادورو خواهان برچیده شدن تحریمهاست، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.


( ۲ )

نظر شما :