کاهش محدودیت‌های کرونایی در پاکستان

۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۳ کد : ۲۰۰۳۱۲۰ سرخط اخبار

دولت پاکستان با استناد به کاهش چشمگیر شمار مبتلایان در این کشور از امروز محدودیت‌های کرونایی را به پایین‌ترین سطح رساند.

کاهش محدودیت‌های کرونایی در پاکستانبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ دولت پاکستان با استناد به کاهش چشمگیر شمار مبتلایان در این کشور از امروز محدودیت‌های کرونایی را به پایین‌ترین سطح رساند.
 جلسه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونای پاکستان با هدف بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور برگزار و طی آن با استناد به ادامه روند نزولی آمار مبتلایان تصمیماتی در راستای کاهش محدودیت‌های کرونایی گرفته شد. بر اساس این گزارش ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونای پاکستان اعلام کرد: تعطیلی ۲ روزه مراکز تجاری و مشاغل غیر ضروری از ۱۵ ژوئن به یک روز در هفته کاهش خواهد یافت.
بازگشایی سالن‌های ورزشی و افزایش ظرفیت مجاز حضور مسافرین در وسایل حمل و نقل عمومی به ۷۰ درصد از دیگر تصمیمات گرفته شده در راستای کاهش محدودیت‌ها در پاکستان است. بر اساس اعلام مسئولین پاکستانی ممنوعیت سفر‌های بین ایالتی در روز‌های شنبه و یکشنبه نیز برداشته شده است.
ستاد مبارزه با کرونای پاکستان با بیان اینکه محدودیت‌ها در مورد اماکن مذهبی و سینما‌ها همچنان ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: دولت واکسیناسیون کرونا را برای همه کارمندان دولت و بخش خصوصی اجباری کرده و کلیه این افراد باید خود را تا ۳۰ ژوئن واکسینه کنند.
گفتنی است تا کنون ۱۰ میلیون پاکستانی دربرابر کرونا واکسینه شده اند، این درحالی است که دولت این کشور روز گذشته با هدف تسریع روند واکسیناسیون با اختصاص بودجه یک میلیارد دلاری جهت تهیه واکسن موافقت کرد.
وزارت بهداشت پاکستان در گزارشی اعلام کرد: در شبانه روز گذشته از مجموع ۴۱۸۲۴ آزمایش کرونای گرفته شه بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص ابتلای ۱۳۰۳ نفر به کرونا تایید شده است، در این بازه زمانی ۷۶ بیمار کرونایی در پاکستان جان باختند.


نظر شما :