فراخوان جهانی پاکستان برای پایان محاصره غزه

۰۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۲ کد : ۲۰۰۲۸۴۶ سرخط اخبار

سنای پاکستان "جنایت‌های جنگی" رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه را محکوم کرد و از جامعه بین الملل خواست تا بر دولت تل‌آویو جهت لغو محاصره نوار غزه إعمال فشار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، مجلس سنای پاکستان این بیانیه را با اجماع نظر اعضا منتشر کرد. این بیانیه از حمایت تمامی احزاب اپوزیسیون برخوردار است.

در این بیانیه از تمامی جهانیان خواسته شده است تا گام‌های کارآمد و ملموسی را در سریع‌ترین زمان ممکن جهت حفاظت از فلسطینی‌های مستضعف در مقابل حملات ماشین جنگی نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

شورای سنای پاکستان تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین می‌ایستد و از حق مشروع آنها برای مبارزه دفاع می‌کند.

این شورا از جامعه بین الملل نیز خواست تا کمک‌های انسانی را به فلسطین برای مشارکت در بازسازی‌ غزه بفرستد.

این نهاد پاکستانی بر لزوم محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های جنگی که مرتکب شده است، تاکید کرد.

شورای سنای پاکستان مخالفت خود را با تلاش‌ها برای مشروعیت بخشی به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها اعلام و تاکید کرد: ما نسبت به نفاق برخی از کشورها و معیارهای دوگانه آنها در قبال تجاوزات اسرائیل، احساس تاسف شدید می‌کنیم. مردم فلسطین با کشتار دسته جمعی و پاکسازی نژادی مواجه هستند و این کمترین توصیف از رنج آنها است. اسرائیل یک دولت نژادپرست است که در جنایت‌های جنگی و استعمار شهرک‌سازی‌ها دست دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: راهکار تشکیل دو کشور فقط با عقب نشینی اسرائیل از تمامی اراضی عربی اشغال شده از جمله قدس و تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس ممکن است.

پاکستان از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست تا تلاش‌هایشان برای ارائه کمک‌های لازم به فلسطینی‌ها را بیشتر کنند.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :