شهادت ۶ کودک فلسطینی در بمباران یک خانه مسکونی در غزه

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۳ کد : ۲۰۰۲۵۲۵ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: نیمه شب گذشته، شلیک های راکتی نیروهای مقاومت از غزه به اسرائیل ادامه یافت و چند شهر و دو پایگاه نظامی اسرائیلی هدف قرار گرفت. همزمان اسرائیل نیز بمباران نوار غزه را تشدید کرد که در نتیجه آن دست کم 8 تن به شهادت رسیدند.

به گزارش «الجزیره» در شلیک 5 موشک اسرائیلی به یک خانه مسکونی در اردوگاه الشاطئ در غرب غزه 6 کودک و 2 زن جان باختند و 15 تن زخمی شدند.

گردان های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، نیز در واکنش به این حمله شهر اسدود را بمباران کرد. سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، ده ها راکت به سمت سدیروت شلیک کرد.

حماس در اولین واکنش به حمله اسرائیل آن را «جنایتی برآمده از ناتوانی در رویارویی با نیروهای مقاومت در غزه و قدس» دانست.

«حازم قاسم»، سخنگوی حماس، تأکید کرد که این اقدام اسرائیل برای کشتار شهروندان غیر نظامی در اردوگاه الشاطئ جنایتی همه جانبه است.

وی افزود که این رفتار صهیونیست ها نشان می دهد که تصمیم نیروهای مقاومت بر واکنش نشان دادن به حملات اسرائیل تصمیم درستی بوده است.

اسرائیل اندکی بعد خانه دیگری را در اردوگاه البریج در مرکز غزه بمباران و نیز اعلام کرد که یکی از فعالان جهاد اسلامی که در بخش موشک های ضد زرهی فعالیت می کند را به شهادت رسانده است.

با افزایش تنش، گردان های عزالدین القسام اعلام کردند که شهرهای سدیروت، بئر السبع، عسقلان، جان یافنی، و پایگاه های نظامی رعیم و حتسریم را هدف بمباران ده ها راکت قرار داده اند.

این گردان ها با انتشار فیلم هایی اصابت راکت ها به اهداف را نشان دادند. پیش تر نیز این گروه فیلمی از حمله پهپاد انتحاری به یک کارگاه مواد شیمیایی در شهرک نیر عوز  خبر داد.

نشریه اسرائیلی «معاریو» روز گذشته از قطع شدن برق چند شهرک اسرائیلی در اطراف بئر السبع براثر اصابت راکت به تأسیسات برق خبر داد.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که از آغاز تنش ها بیش از 2 هزار راکت ازجانب غزه به اسرائیل شلیک شده که حدود نیمی از آنها با سامانه گنبد آهنین ردیابی و منهدم شده است.

صبح امروز نیز اسرائیل یک خانه مسکونی در منطقه تل الهوی در جنوب غزه را در کنار نقاط گوناگون دیگر در غزه بمباران کرد.

همچنین دو ساختمان و یک کارگاه در اسدود و بئر السبع هدف حمله راکتی نیروهای فلسطینی قرار گرفت.

«اویو کوخاوی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، گفت که بمباران هوایی اسرائیل آسیب های شدیدی به شبکه تولید سلاح حماس و جهاد اسلامی زده است.

بامداد امروز (شنبه 15 آوریل) وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 126 فلسطینی ازجمله 31 کودک و 20 زن و زخمی شدن 950 تن در حملات اسرائیل خبر داد.

اسرائیل نیز اعلام کرد که در این درگیری ها تاکنون 7 سرباز و 6 غیر نظامی اسرائیلی کشته شده اند.


( ۱ )

نظر شما :