تضعیف دستگاه دیپلماسی نشانه ضدیت با نظام و منافع ملی است

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۸ کد : ۲۰۰۲۱۲۰ سرخط اخبار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در خط مقدم جنگ با دشمن هستند و تضعیف آنها از سوی هر فرد یا نهادی، تضعیف نظام و مخالفت با منافع ملی است.

«سید احمد آوایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره انتشار فایل صوتی تقطیع شده از گفت و گوی «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در شبکه‌های تلویزیون معاند، گفت: کشور اکنون درگیر جنگی است که نیروی نظامی کشور همان دستگاه دیپلماسی است که در خط مقدم می‌جنگد و باید این نیرو را با رساندن مهمات و پشتیبانی آتش توپخانه که همان فضای رسانه‌ای و گفتمان همه ارکان حاکمیت است، حمایت و کمک کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دامن زدن به چنین مسائلی فقط کمک به دشمن است و به منافع ملی کشور کمک نخواهد کرد، افزود: اینکه ما در پشت این جبهه، توان فکری سربازان نظام را که همان نیروهای دیپلماسی  هستند و در خط مقدم می‌جنگند، تضعیف کنیم، عاقلانه نیست.

نماینده مردم دزفول با تاکید بر اینکه همیشه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به حمایت از دولت تاکید داشته و اعتقاد داشتند که دولت‌ها را نباید تضعیف کرد، افزود:  امروزه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در خط مقدم تلاش می‌کنند و در عین حال دلسوز نظام، انقلابی، مخلص، جان فشان و فداکار بوده و در خط امام و رهبری هستند و تضعیف کردن آنها از سوی هر فرد یا نهادی، تضعیف کردن نظام و مخالفت با منافع ملی است.

آوایی ادامه داد: هرگونه اختلاف داخلی و دامن زدن به چنین حواشی با نگاه جناحی و سیاسی، معمولا کمک به دشمن از جمله رژیم صهیونستی است. در قرآن نیز خداوند متعال مسلمانان را از بیان دیدگاه نهی نکرده است بلکه در سوره مبارکه الأنفال آیه ۴۶ می‌فرماید:  وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم  وَاصبِروا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینَ. یعنی نزاع و کشمکش نکنید تا سست نشوید و قدرت و شوکت شما از میان نرود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است.

وی اضافه کرد:‌ به عبارتی خداوند نمی‌فرماید با یکدیگر اختلاف نظر نداشته باشید بلکه می‌فرماید با یکدیگر نزاع نکنید تا سست نشوید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آنچه امروز در کشور شاهد هستیم، ضعف در کمبود صبر است، اظهار داشت: گاهی اوقات ضعف در بینش سیاسی ما به نحوی اوج می‌گیرد که دشمن از جمله رژیم صهیونیستی سوء‌استفاده کرده و قطعا به جان هم افتادن افراد مسوول و نهادهای مختلف به نفع کشور نیست.

به گزارش ایرنا از ابتدای دولت یازدهم و همچنین در دولت دوازدهم هجمه‌ها علیه دستگاه دیپلماسی کشور وجود داشت و به رغم موفقیت‌هایی که دستگاه دیپلماسی و «محمد جواد ظریف» در برجام بدست آورد، این رویه تخریب هیچگاه متوقف نشد و در ماه‌های اخیر که به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نزدیک شدیم، ‌روند آن افزایش یافت.


نظر شما :