سفر هفته آتی وزیر برق عراق به ایران برای امضای توافقات گازی جدید

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۲ کد : ۲۰۰۲۰۴۱ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: «ماجد حنتوش»، وزیر برق عراق هفته آینده برای امضای توافقات جدید به ایران سفر خواهد کرد.

وزارت برق عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد حنتوش هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود توافقات جدیدی میان دو کشور در زمینه انرژی امضا شود.

عراق توافقاتی با تهران در زمینه انرژی امضا کرده است و به موجب آن بخشی از نیازهای خود در گاز و برق را از ایران وارد می کند.

در همین رابنطه، «احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: وزیر برق هفته آینده برای رایزنی و امضای توافقات جدید به ایران سفر خواهد کرد.

وی گفت: تمرکز اصلی در این سفر کاری، تجهیز نیروگاه‌های برق عراق به گاز ایران خواهد بود.

العبادی تصریح کرد: وزیر برق در این سفر با همتای ایرانی خود درباره صادرات گاز به عراق و احتمال امضای توافق جدید میان دو کشور گفت و گو خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از نفت خام برای سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های برق استفاده نمی شود، گفت:استفاده از نفت خام مقرون به صرفه نیست و باید روزانه یک میلیون بشکه نفت برای این کار اختصاص داد که بخشی از سهمیه مشخص شده توسط اوپک است لذا عراق متضرر خواهد شد و در شرایط کنونی واردات گاز از ایران به صرفه تر است.

وزارت برق عراق در ماه مارس گذشته اعلام کرده بود که مطالبات مالی تهران آماده پرداخت است و بغداد خواهان واردات انرژی بیشتر از ایران است.

در روزهای اخیر با افزایش دمای هوا در بغداد به 40 درجه، جریان برق در هر روز 4 بار  و هر بار به مدت 2 ساعت قطع شده است.


( ۱ )

نظر شما :