نخست وزیر یونان در انتظار نشستی با اردوغان در آینده نزدیک

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۳ کد : ۲۰۰۲۰۲۳ سرخط اخبار

نخست وزیر یونان در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی کشورش از برگزاری نشست احتمالی‌اش با رئیس جمهور ترکیه در آینده نزدیک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یونانی آلفا گفت: نشست با رئیس جمهور ترکیه برگزار خواهد شد اما من در موضعی نیستم که بگویم کی این نشست برگزار می‌شود. این نشست برگزار می‌شود چون ما نیاز به برقراری ارتباط داریم. من معتقدم که در آینده نزدیک نشستی انجام خواهد شد.

او اظهار کرد که برگزاری نشست بین نخست وزیر یونان و رئیس جمهور ترکیه نباید ارزش خبری داشته باشد.

میتسوتاکیس در عین حال از رفتار اخیر نیکوس دندیاس، وزیر خارجه کشورش در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر با همتای ترکیه ای خود تحسین کرد.

نخست وزیر یونان بیان داشت که تقابلات علنی به ندرت رخ می دهند اما می توانند به برقراری روابط خوب کمک کنند.

او در این کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر این که قوانین بین المللی باید تنها چارچوب برای حل مسائل میان دو کشور باشند گفت: حکمی که به من داده این است که هیچ چالشی را بی جواب رها نکنم. مسائل همراه با صداقت و شفافیت مطرح شدند. روابط بین یونان و ترکیه روابطی بین اروپا و ترکیه محسوب می شوند.

میتسوتاکیس همچنین بر مطالبه اش برای آنکه مردم در سریعترین زمان ممکن در برابر کروناویروس واکسینه شوند تاکید کرده و از احتمال واکسیناسیون اجباره در مبارزه با همه گیری کروناویرس صحبت کرد. او همچنین گفت که بعد از تابستان رهبران احزاب سیاسی یونان لازم است درباره دورنمای واکسیناسیون اجباری برای کارمندان برخی بخشها صحبت کنند.

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :

خاقانی شیروانی ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۲
یونان در اصل بچه لوس و وبال گردن اورپا شده، یونانیان زیاده از حد خود را مدنی وجدی گرفته اند که گویا در عصر حجر چند دانشمند داشته اند وملل جهان باید منت دار ومدیون ایشان باشند،ولی غافل از اینکه علم روز بشر وتکنولوژی وصنعت جهانی زره ای به محملات فلاسفه خود شیفته یونان اعتقاد وارزشی نداده وسخنان سقراط،بقراط،افلاطون ،وسایر ین در عصر حاضر دمده (demode) وتاریخ گذشته است وکوچکترین تاثیری در زندگی وحیات بشر ندارند، فقط داستانهاییست که ۲ هزار سال پیش ،ودر عصر خود هم کاربری نداشته،که اگر داشت حال وروز یونان چنین اسفناک نمیشد. خبرنگاری از یک استاد دانشگاه اتن پرسید :شما که به قول خودتان بنیانگذار علم اخلاق،فلسفه،دموکراسی،...هستید ،حال وروزتان مغایر انچه مدعی هستید را گواه است، وی در جواب میگوید ما معلم خوب وشاگرد بد هستیم،زمانیکه مردم یونان شب تا صبح در کازینوها ومیخانه،قمارخانه،فاحشه خانه وکلوپهای همجنس گرایی بسر میبرند،ولی بر عکس ملت المان وژاپن هم دو شیفته وسه شیفته کاروتلاش میکنند،ودر عرض ۵۰ سال از ویرانه بهشت ساختند، باید هم یونانیان ((جزایر خود را در ازای وامهای بی پشتوانه که بجای خرج در زیر ساختهای کشورشان خرج خوشگز انی ولهو لعب کرده اند،)) بفروشند، وامروز اکثر جزایر یونان در تملک المان وسایر بیگانگان است، ولی یونانیان همچنان در عالم توهم ونخوت،وافتخار به استخوانهای سقراط بقراط بسر میکنند،در صورتیکه در علم روز جهانی سهم یونان تنها یک در پنج هزار است، ودر هیچ دانشگاه دنیا خبری از علم فلسفه بافی حکمای یونانی نیست،وکشوری که خود را مهد دموکراسی میداند،مشغول قتل وکشتار مسلمانان وپناهندگانیست که با کشتیهای بادی در سواحل یونان توسط پلیس یونان غرق میشوند،ودنیا هم تماشا میکند. تنها در سال گذشته طبق امار رسمی بیش از ۵۶۰ نفر پناهند توسط یونان در دریای اژه غرق گردیده ویا در کمپهای پناهندگان در سایه خشونت پلیس وکمبود بهداشت واذوقه وسرما مرده اند، وحتی دهها هزار مسلمانانی که بیش از هزار سال سابقه زندگی در در جزیره کرت،وسالونیک،واتن دارند ،مساجدشان توسط دولت یونان تخریب شده واجازه نماز در حیاط مساجد را هم ندارند. یونانیان از زمان هونها به سرکردگی اتیلا،تا فتح یونان توسط سلجوقیان و سلطان مراد تا اواسط قرن ۱۹ وجنگ جهانی اول در تصرف ومالکیت ترکان عثمانی بودند. وامروز که بعد از دهها قرن ازاد شده اند ،وبچه ننر (nonor) اورپا شده اند قصاص سالهای در بندشان را از ترکیه در اورده وبخیال خودشان تلافی میکنند، وادعای مالکیت دریای اژه ومدیترانه را دارند.ولی غافل از اینکه ،بدون کمک اورپا توان مقاومت ۲۴ ساعته هم در مقابل ترکیه ندارند. واورپا هم بدون کمک ترکیه (ناتو) توان مقامت در برابر روس ودیگران ندارد،ومجبورند با ترکیه مدارا کنند،که اگر ترکیه نبود ومقاومتهایش در برابر روسها امروز خیلی از کشورهای اورپا جزو سرزمین روس بود،ویونان هم مثل سایر ممالک بالکان طعمه صربها ورومیان(ایتالیا) شده بود،واثری از یونان وفرهنگ هلنیستی اش نمانده بود.واز زیوس،ونوس،هرکلوس هم خبری نمانده بود.