دیدار معاون ظریف با دبیرکل سازمان حقوق بین الملل خصوصی لاهه و رئیس دیوان بین‌المللی کیفری

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۳:۱۰ کد : ۲۰۰۲۰۰۴ سرخط اخبار

محسن بهاورند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح روز پنجشنبه با کریستف برناسکنی دبیرکل سازمان کنفرانس حقوق بین الملل خصوصی لاهه (HCCH) در مقر این سازمان در شهر لاهه هلند ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار، محسن بهاروند بر اهمیت اسناد تدوین شده در چارچوب سازمان مذکور برای تسهیل مبادلات و روابط بین افراد و شرکت ها و همچنین برای توسعه اقتصادی کشورها تأکید کرد و در این راستا ضمن اشاره به  آخرین تحولات مربوط به فرآیند الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون لغو ضرورت تأیید اسناد خارجی بیگانه (آپوستیل) اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به زودی و پس از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی کنوانسیون یادشده با هماهنگی دستگاه های ذیربط، سند الحاق به کنوانسیون را نزد امین آن تودیع خواهد کرد.

همچنین معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح روز پنجشنبه در لاهه با هافمنسکی رئیس دیوان بین المللی کیفری ملاقات کرد.

در این دیدار محسن بهاروند و قاضی هافمنسکی آخرین تحولات دیوان بین‌المللی کیفری از جمله قضایای افغانستان و فلسطین اشغالی مطروحه در دیوان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات رئیس دیوان مبنی بر تغییر رویکرد ایالات متحده آمریکا نسبت به‌ دیوان ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بر علیه ملت‌ها و نهادهای بین‌المللی نباشیم.


انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :