سینوپک برنده قرارداد توسعه میدان گازی منصوریه شد

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۸ کد : ۲۰۰۱۹۵۱ سرخط اخبار

شرکت سینوپک چین برنده قرارداد توسعه میدان گازی منصوریه عراق واقع در نزدیکی مرز ایران شد.

 به گزارش ایسنا، عراق سال گذشته قرارداد با گروهی که در راس آنها شرکت نفت ترکیه قرار داشت را برای توسعه این میدان لغو کرد و از شرکت‌های انرژی بین المللی دعوت کرد برای قرارداد توسعه این میدان گازی رقابت کنند.

 وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد سینوپک روز سه شنبه در مناقصه ای که در مقر وزارت نفت در بغداد برگزار شد، برنده این قرارداد شد. شرکت دولتی "میدلند اویل" عراق با سینوپک در توسعه میدان منصوریه همکاری خواهد کرد.

 تحت این قرارداد ۲۵ ساله سینوپک ۴۹ درصد سهم و شرکت میدلند اویل ۵۱ درصد سهم خواهد داشت. سینوپک به جمع‌آوری و فرآوری گاز طبیعی از این میدان و افزایش تولید به ۳۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز که به عنوان سطح تولید هدف گذاری شده است کمک خواهد کرد. با این حال هیچ بازه زمانی ارائه نشده است. عراق به منظور توسعه میادین گازی خود و ساخت تاسیسات گازی در جنوب این کشور و استان انبار، سرگرم برنامه‌ریزی برای امضای قراردادهایی با شرکتهای انرژی خارجی است.

 بر اساس گزارش رویترز، گاز جمع‌آوری شده از این میدان برای تامین خوراک ایستگاههای نیرو در بغداد و استان دیاله در نزدیکی مرز ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


( ۳ )

نظر شما :