حرکت اولین قطار اسلام آباد-استانبول از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۰
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامهریزی کردهایم با احداث یک هزار و ۶۲ کیلومتر خط آنتنی، ۱۲۱ چشمه بار به شبکه ریلی متصل و دسترسی به ۱۳۰ میلیون تن بار برای راهآهن فراهم شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سعید رسولی امروز در مراسم ورود ۲۸۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی اظهار داشت: اراده کردیم در سال جهش تولید هر ماه یک مراسم افتتاح داشته باشیم و امروز در ماه پایانی سال نیز ۲۸۹ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو به داخلی به بهرهبرداری میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال جاری جمعاً ۱۰۱۵ دستگاه انواع ناوگان داخلی به شبکه ریلی اضافه شد و در صورت همراهی نظام بانکی سال آینده به سمت خودکفایی در حوزه ریلی شتابان پیش میرویم.
وی بیان کرد: امروز یک دستگاه واگن مسطح ۲۶ متری برای اولین بار با قابلیت حمل دو کانتینر ۴۰ فوت وارد شبکه ریلی میشود.
مدیرعامل راهآهن گفت: امسال در تن کیلومتر از رکورد حمل بار در راهآهن عبور کردیم و به رقم ۳۵.۴ میلیارد تومان رسیده ایم.
وی با بیان اینکه در حمل بار بنادر ۷۵ درصد رشد در شبکه ریلی داشتیم، اضافه کرد: بهرهوری لوکوموتیو در سال جاری ۱۴.۵ درصد رشد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال سه و نیم میلیون تن بار جدید در شبکه ریلی جذب و سبد بار ریلی متنوع شد همچنین در حوزه حمل و نقل بین المللی ۳۰ درصد در ترانزیت رشد داشتیم و در صادرات رکورد ۱۶ سال اخیر را شکستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با برنامه ریزی در سال ۱۴۰۰ سهم قابل توجهی از ترانزیت منطقه به ریل اختصاص می یابد.
وی افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۰ اولین قطار آی تی آی از اسلام آباد به استانبول از طریق ایران عبور میکند.
رسولی افزود: امسال رکورد حمل کانتینر از بندرعباس از طریق شبکه ریلی را با عدد ۱۲ هزار تن جابه جایی پشت سر گذاشتیم.
وی اظهار داشت: راه اندازی اولین قطار ویژه پست در مسیر مشهد امسال انجام شد همچنین امسال حمل مستقیم از کشتی به قطار در غلات داشتیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال ۹ مرکز بار به شبکه ریلی و شد و برنامهریزی کردهایم با احداث یک هزار و ۶۲ کیلومتر خط آنتنی ۱۲۱ چشمه بار به شبکه ریلی متصل شود و دسترسی به ۱۳۰ میلیون تن بار برای راهآهن فراهم شود و سهم راهآهن در برنامه که رقم ۳۰ درصد تکلیف است به ۳۳ درصد برسد.
رسولی گفت: در حوزه مسافری نیز شرکتهای ریلی با وجود همه مشکلات و عدم دریافت تسهیلات و مشکلات درآمدی همکاری مناسبی داشتند.
نظر شما :