حماس ۴۵ زندانی فتح در غزه را آزاد کرد

۰۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۹ کد : ۲۰۰۰۳۳۹ سرخط اخبار

وزارت کشور فلسطین در نوار غزه ۴۵ زندانی جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح) را آزاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت داخلی فلسطین در نوار غزه که توسط جنبش حماس مدیریت می‌شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۴۵ زندانی جنبش فتح که آزاد شدند، به دلیل پرونده‌های کیفری امنیتی علیه گروه‌های مقاومت و شاخه‌های نظامی آنها بازداشت شده بودند و این بازداشت‌ها هیچ ارتباطی به فعالیت سیاسی و یا حزبی آنها و یا مساله آزادی بیان نداشته است.

این بیانیه آمده است: در چارچوب تقویت و فراهم‌سازی فضای داخلی جهت برگزاری انتخابات سراسری و با توجه به شرایط این مرحله در این پرونده‌ها بازنگری شد و به این ترتیب پرونده‌های ۴۵ محکومی و بازداشتی مختومه اعلام شد و آنها صبح امروز آزاد شدند.

محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین روز دوشنبه از حماس خواسته بود بیش از ۸۰ بازداشتی سیاسی زندان‌هایش را آزاد کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه در حکمی به عنوان بخشی از توافق‌های انجام شده در پایان گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی در قاهره طی روزهای هشتم و نهم فوریه جاری، ویژه دستور تقویت آزادی‌های عمومی در اراضی فلسطینی را صادر کرد.

عباس اواسط ژانویه گذشته در حکمی تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی را ۲۲ مه، انتخابات تشکیلات خودگردان فلسطین را ۳۱ ژوئیه و انتخابات شورای ملی را ۳۱ اوت تعیین کرده بود.

انتهای پیام


نظر شما :