برگزاری سمینار روز همبستگی با کشمیر در سفارت پاکستان در تهران

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۶:۳۷ کد : ۱۹۹۹۷۵۱ سرخط اخبار

سفارت پاکستان در تهران به مناسبت روز همبستگی با کشمیر امروز سمیناری را جهت ابراز حمایت دولت و ملت پاکستان از مردم کشمیر برگزار کرد. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم برخی از دانشگاهیان ایرانی، اصحاب رسانه، اعضای جامعه پاکستانی از جمله دانشجویان حضور داشتند.
همچنین، پیام رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی پاکستان  قرائت شد.
رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در سخنرانی خود، خواست که  مناقشه کشمیر برطبق منشور سازمان ملل و قطعنامه های مختلف مربوطه شورای امنیت سازمان ملل  حل و فصل شود.
وی، از رهبری و جامعه مدنی و اصحاب رسانه ایرانی بابت حمایت مستمرشان از مبارزه مردم کشمیر نیز تقدیر کرد.
حجت الاسلام دکتر سلمان نقوی و سایر دانشجویان ارشد دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تهران در سخنان خود ادامه قساوتها و نقض شدید حقوق بشر در جامو و کشمیر را محکوم کردند.
در پایان، برای تسکین درد و رنج مردم مظلوم کشمیر و رهایی آنها دعای ویژه­ ای خوانده شد.
انتهای پیام
 


( ۱ )

نظر شما :

خسرو ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۵
با مردم مظلوم کشمیر همدردی می کنیم و امیدواریم جمهوری اسلامی ایران ، حمایت از مسلمانان کشمیر را در حد واندازه های خود ور برنامه قرار دهد
علی ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۵
مظلومییت کشمیریان،قلب هر انسان ازاده را بدرد میاورد، ملتی که قربانی زد وبندها وسهل انگاری،جامعه جهانی،مخصوصا مسلمانان شده است،زمانیکه چندین قطعنامه سازمان ملل در تایید ،تعیین حق سرنوشت،برای ملت کشمیر ،برسمیت شناخته شده،ولی دولت گاوپرست هند ،به هیچ وجه حاضر به رفراندوم مردم کشمیر نمیشود،وتنها راه چاره را نابودی خلق کشمیر میداند، وعلاوه بر کشمیر حق شهروندی ۲۵۰ میلیون مسلمان هند را هم ،نادیده میگیرد،،،وتمام عقدههای تاریخی،وعقب ماندگیهای متعدد خود را با ازار واذیت مسلمانان ،جبران میکند،واین کشور در تعدی به مسلمین دست اسراییل را از پشت بسته،وبا بیشرمی تمام ادعای مدنییت هم میکند،کشوری که تنها داروی کرونا را نوشیدن ادرار گاو میداند،چه انتظاری ازش داشته باشیم.