آغاز عملیات نظامی حشد شعبی علیه داعش در شرق دیالی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۹۹۹۶۹۲ سرخط اخبار

سازمان حشد شعبی عراق از آغاز عملیات امنیتی گسترده در شرق استان دیالی در واکنش به حمله اعضای گروه تروریستی داعش خبر داد که در نتیجه آن پنج تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره اطلاع‌رسانی سازمان حشد شعبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای حشد شعبی عملیات امنیتی گسترده‌ای را در مناطق «نفط خانه» از توابع شهرستان خانقین واقع در شرق دیالی آغاز کردند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این عملیات با مشارکت نیروهای تیپ ۱-۴-۲۰-۲۳-۲۴-۱۱۰-۲۸ و هنگ واکنش سریع و نیز تمامی واحدهای فرماندهی عراق آغاز شد.

در این بیانیه همچنین آمده است، هدف از این عملیات امنیتی تعقیب و پیگرد اعضای گروه تروریستی داعش و تقویت امنیت و ثبات در این منطقه است.

درگیری‌ها بین نیروهای حشد شعبی عراق و اعضای گروه تروریستی داعش از عصر سه‌شنبه در استان دیالی واقع در شرق عراق آغاز شده است.

پیشتر تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای حشد شعبی در منطقه نفط‌خانه واقع در استان دیالی در شرق این کشور در معرض حمله قرار گرفتند که منجر شد با اعضای داعش درگیر شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان این درگیری‌ پنج تن از نیروهای حشد شعبی کشته شدند.

عراق دسامبر ۲۰۱۷ پس از حدود چهار سال درگیری خاک خود را از کنترل داعش آزاد کرد اما همچنان این گروه تروریستی در مناطقی که کنترل آنها را از دست داده، دست به عملیات نظامی می‌زند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :