معاون کنسولی وزارت امور خارجه: سفارتخانه‌های خارج کشور در معرفی ظرفیت‌های اصفهان نقش اساسی دارند

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۲ کد : ۱۹۹۹۶۸۴ سرخط اخبار

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت های استان اصفهان در بخش های مختلف بسیار است و سفارتخانه های خارج از کشور می توانند نقش بسزایی در معرفی این ظرفیت ها به جهان ایفا کنند.

سید کاظم سجادی، ظهر امروز (چهارشنبه_۱۵ بهمن ماه) در دیدار با استاندار اصفهان با بیان اینکه دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان یکی از فعال ترین دفاتر در کشور است، اظهار کرد: اصفهان در زمینه های مختلفی در کشور و از جمله در زمینه دانشگاهی و حمل و نقل پیشرو است و در بازدیدی که از فرودگاه اصفهان داشتم، این فرودگاه نسبت به گذشته پیشرفت های زیادی کرده است و امروز در زمینه صادرات محصولات خارجی ظرفیت های زیادی دارد.

وی افزود: اصفهان باید در زمینه های درمانی و بخش دانش بنیان ها تقویت شود و ظرفیت های خوب این استان می تواند از طریق سفارتخانه های خارج از کشور به جهان معرفی شود.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه، ادامه داد: یکی از ظرفیت های بزرگ اصفهان در بخش گردشگری و توریست درمانی است و در زمان شیوع ویروس کرونا باید زمینه ارتباط وبیناری در بخش های مختلف را توسعه دهیم، چراکه مشخص نیست کرونا چه زمانی به پایان خود می رسد. بنابراین می توانیم توسعه صنعت گردشگری را با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار دهیم.

سجادی گفت: انتظار داریم استانداری به دفتر نمایندگی وزارت خارجه توجه بیشتری کند. مسئولان دفاتر نمایندگی استان ها از میان بهترین نیروهای وزارت خارجه معرفی می شوند تا ارتباط بهتری با استانداران برقرار کنند.

وی گفت: در گردشگری سلامت تعامل خوبی با وزارت میراث فرهنگی داریم و قرار است وبیناری با حضور سرمایه گذاران خارج از کشور به منظور معرفی بهتر استان اصفهان برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان ‌وزارت خارجه خاطرنشان کرد: قرار است ویزای فناوری نیز برای ایرانیان خارج از کشور صادر کنیم.

مثلث گردشگری میان استان های اصفهان، یزد و فارس ایجاد کرده ایم

همچنین استاندار اصفهان در این دیدار با بیان اینکه از روز اول شیوع ویروس کرونا معتقدم بودم که باید تمهیدات لازم برای زندگی با کرونا اندیشیده شود، گفت: مشخص بود که این ویروس به این زودی ها از بین ما نمی رود، چراکه با هیچ وجه ماهیت آن قابل پیش بینی نیست. ایران سابقه ۱۰۰ ساله در تولید واکسن دارد، انیستیتو رازی در این خصوص کارهای بزرگی انجام داده است و بدون شک واکسن ایرانی نیز قابل اعتماد است.  

عباس رضایی افزود: ویروس ایدز در سال ۱۹۸۳ برای نخستین بار در آمریکا شناسایی شد و هنوز واکسن مطمئنی برای آن ساخته نشده، چراکه این ویروس موتاسیون دارد و جهش پیدا می کند که در مورد کرونا هم ممکن است این موضوع صادق باشد.

وی ادامه داد: در اتاق بازرگانی اصفهان مثلث طلایی گردشگری را بین استان های اصفهان، یزد و فارس تشکیل داده ایم که انتظار داریم وزارت خارجه به بحث گردشگری و رونق آن توجه بیشتری داشته باشد.

وی گفت: باید ظرفیت هتل های اصفهان افزایش پیدا کند. همچنین بحث سفر ایمن و توریست سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است که محقق شدن آن مستلزم فراهم کردن مقدماتی است.

رضایی گفت: متاسفانه از برخی کشورهای منطقه، پرواز خارجی به اصفهان نداریم که وزارت خارجه در این خصوص می تواند کمک زیادی به تحقق این امر کند.

وی افزود: نباید خود را محدود به گرفتن دانشجو از چند کشور کنیم و دانشگاهیان در این خصوص نظرات بسیار خوبی دارند.  

استاندار اصفهان تصریح کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا اولین استانی بودیم که ماسک را تولید کردیم و کمبود ماسک را مرتفع کردیم و حتی تولید الکل در مقطعی چند برابر شد، حتی توانستیم از تفاله های چغندر قند الکل تولید کنیم. همچنین در شهرک علمی و تحقیقاتی ماشین تولید ماسک ساختیم.

رضایی با بیان اینکه برای توسعه اصفهان برنامه های زیادی داریم، گفت: به همین منظور در اردیبهشت ماه سمیناری با عنوان "اصفهان و توسعه" برگزار می کنیم که فرصت بسیار خوبی برای اصفهانیان خارج از کشور است تا با توانمندی های این استان آشنا و به سرمایه گذاری در آن متمایل شوند. چند پروژه بزرگ را در بخش های مختلف پیش بینی کرده ایم که نیاز به سرمایه گذاری دارد و وزارت خارجه در این خصوص می تواند این سرمایه گذاران را به ما معرفی کند.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :