روحانی: امسال، سال بسیار سختی بود/ ما تنها بودیم و کسی به ما کمک نکرد

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵ کد : ۱۹۹۹۵۵۴ سرخط اخبار

رئیس جمهور گفت: یکسال از دوران بسیار سخت کرونا را سپری کردیم. این سال بسیار سال سختی بود. ما تنها بودیم و کسی به ما کمک نکرد. در این یکسال با همت و فداکاری مردم و با کمک همه توانستیم این سال را بگذرانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در آستانه دهه فجر انقلاب هستیم. روز بسیار مهم ورود امام (ره) به کشور و پس از آن تحولات شگفت آوری که در ۱۰ روز اتفاق افتاد؛ هیچ کس فکر نمی‌کرد ملتی در یک روز استبداد و استعمار را شکست دهد.

وی با تبریک دهه فجر به مردم کشورمان اظهار داشت: بعد از هزاران سال مردم رژیم پوسیده سلطنتی و شاهی را از بین بردند.

روحانی با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) گفت: اصل رسالت و اصل حکومت اسلامی به دست پدر بزرگوارش اتفاق افتاد و جلوگیری از انحراف و پاره پاره شدن مکتب به دست فرزندان بزرگوارش صورت گرفت. 

رئیس جمهور تصریح کرد: یکسال از دوران بسیار سخت کرونا را سپری کردیم. این سال بسیار سال سختی بود هم برای ما هم برای همه جهانیان. جان و سلامت مردم بسیار مهم بود و در کنار آن زندگی اجتماعی، کسب و کار و آموزش فرزندان ما را هم تحت تاثیر قرار داد. ما تنها بودیم و کسی به ما کمک نکرد. در این یکسال مردم ما با همت و فداکاری و با کمک همه توانستیم این سال را بگذرانیم. 

وی با اشاره به اینکه دلیل اصرار ما برای اینکه وارد موج چهارم کرونا نشویم برای استفاده کسب و کارها از این ماه‌های ایان سال است، تصریح کرد: خدای ناکرده اگر در این دو ماه مراعات نشود وارد موج چهارم شویم مجبوریم ممنوعیت ها را انجام دهیم

روحانی افزود: جوری نیست بگوییم خدای ناکرده کسی مریض است و ما تخت، دارو و درمان نداریم نه؛ همه در صحنه بودند. من میخواهم از همه کسانی که در فضای مجازی تلاش کنند تشکر کنم.. کار عظیم و بزرگی انجام شد و یک بخش بزرگی از کسب و کار مردم روی دوش فضای مجازی است.

وی اظهار داشت: در بخش تحقیقات گرچه محدودیت داریم و این تحریم‌ها اثر گذار بوده ما همه اینها را پشت سر گذاشتیم و مسئولین متخصص ما مطمئن هستند در سال آینده به واکسن و واکسیناسیون می ‌رسیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما یک تفاوت اساسی با دنیا داریم ما در حال تحریم و فشار هستیم. ما رفتیم از یک صندوق بین المللی برای تامین داروهای خود وام بگیریم آمریکا ممانعت کرد و کشورهای دیگر چنین مشکلاتی ندارد. اگر تولید داخلی نبود و شرکت‌های دانش بنیان نبودند ماسک و دستکش هم در اختیار ما قرار نمی‌دادند. شرایط امروز ما نسبت به آمریکا و اروپا خیلی بهتر است.

وی با تاکید بر اینکه فضای آبی خیلی خوب است و فضای عادی خیلی خطرناک و بد است، تصریح کرد: عادی انگاری بسیار می‌تواند خطرناک باشد. امروز اعلام شد در رعایت پروتکل‌ها کم شده و به ۸۰ درصد رسیده‌ایم. ممنوعیت فضای اجتماعی برای همه دنیا سخت است و برای ما بسیار سخت‌تر است. ما بخاطر فرهنگ ایرانی و اخلاق اسلامی همیشه سفارش به صله ارحام شده‌ایم، الان به عکس شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم از نظر روحی و روانی در فشار هستند. ندیدن پدر و مادر و فرزند خیلی سخت است و فشار روانی ایجاد می‌کند. اگر مراعات کنیم فضای عید خیلی بهتر می‌شود. اگر مواجه با موج جدید نشویم تصمیمات خوبی برای روزهای عید گرفته شده است. 


نظر شما :