شورای اروپا: متاسفانه ترامپ بیش از ما با کره شمالی مذاکره کرد

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۸ کد : ۱۹۹۹۳۴۵ سرخط اخبار

رئیس شورای اروپا نسبت به این‌که دونالد ترامپ بیش از اروپایی‌ها با کره شمالی مذاکره کرده است، ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، شار میشل، رئیس شورای اروپا در گفت‌وگو با شبکه رادیویی "یوروپ 1" فرانسه و شبکه "سی نیوز" نسبت به این‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بیش از این‌که با اروپایی‌ها مذاکره کرده باشد با کره شمالی صحبت کرده، ابراز تاسف کرد.

او پیش‌بینی کرد، مذاکره با جو بایدن،‌ رئیس‌جمهوری جدید آمریکا حتی اگر خالی از "نزدیکی دیدگاه‌ها" باشد،‌ اما محترمانه‌تر انجام گیرد.

میشل گفت: طی سال‌های اخیر روابط بین اروپا و آمریکا تیره شد متاسفم آنچه می‌گویم شوخی نیست رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بیش از آنکه با اروپایی‌ها صحبت کند با کره شمالی مذاکره کرده است.

او اضافه کرد: به اعتقاد من با جو بایدن افق‌های مذاکره عادی بیشتر و محترمانه‌تر است. همچنین ما در مقابل خود افق ایجاد ائتلاف واقعی قوی در بسیاری از پروژه‌های مهم نظیر توافقنامه آب و هوایی پاریس را داریم.

میشل افزود: اما در عین حال من بسیار واقع‌بین هستم تاثیرگذاری دونالد ترامپ در سطح داخلی با ادای سوگند جو بایدن در 20 ژانویه از بین نرفته است.

او اظهار کرد: تجارت و روابط با چین و نیز چه بسا برنامه‌ریزی فعالیت کمپانی‌های بزرگ اینترنتی مسائلی هستند که فورا نمی‌توانیم مواضع همسویی در قبال آنها داشته باشیم.

رئیس شورای اروپا اضافه کرد: اما دست‌کم زمینه مذاکره و تبادل دلایل و نیز منطق درست‌تر و عقلانی‌تری وجود دارد. اتحادیه اروپا از رئیس‌جمهوری جدید آمریکا می‌خواهد در اجلاس فوق‌العاده سران اروپا شرکت کند؛ اجلاسی که احتمالا به موازات با اجلاس سران ناتو برگزار می‌شود اما هنوز در سایه پاندمی کرونا زمان آن مشخص نشده است.


( ۱ )

نظر شما :