کابینه رژیم‌صهیونیستی توافق ارتقای روابط با مراکش را تایید کرد

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۷ کد : ۱۹۹۹۳۴۳ سرخط اخبار

کابینه رژیم صهیونیستی در نشست عصر یکشنبه خود، توافق ارتقای روابط با رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کابینه رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه  (به وقت تهران) با توافق ارتقای روابط با مراکش موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این توافق همچنین باید به تصویب پارلمان رژیم صهیونیستی برسد.

۲۲ دسامبر گذشته مغرب و رژیم صهیونیستی توافقنامه سازش امضا کردند و در ازای آن آمریکا حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت.

این در حالی است که سازمان ملل از سال‌ها پیش در حال اجرای مذاکرات سیاسی درباره سرنوشت منطقه صحرایی واقع در شمال موریتانی است.

مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی‌سازی کردند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش بوده است که در توافق اصلی با مغرب، موضوع افتتاح سفارت نیز گنجانده شود؛ اما زمانی که دیده است تنها به موضوع ایجاد دفتر ارتباطی در آن اشاره شده، ناامید شده است.

یک مقام صهیونیست نیز پیشتر خبر داده بود: «از سرگیری روابط با مغرب به سرعت پیش می‌رود و ما مطمئنیم که امور به‌شکلی مثبت پیش خواهد رفت و ما به افتتاح سفارت خواهیم رسید».

موافقت مغرب با ارتقای روابط خود با رژیم صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که آمریکا با برسمیت شناختن حق حاکمیت مغرب بر صحرای غربی موافقت کرد.

صحرای غربی منطقه‌ای در جنوب مغرب است که از سال ۱۹۷۴ و به دنبال پایان استعمارگری اسپانیا در این منطقه، تحت حاکمیت مغرب قرار دارد؛ اما جبهه «پولیساریو» به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی تحت حمایت الجزائر خواهان استقلال صحرای غربی و سلطه بر این منطقه است.  مغرب خواهان حکومت خودگردان در صحرای غربی و وجود دولت و پارلمان محلی تحت حاکمیت مغرب در این منطقه است؛ اما جبهه پولیساریو مخالف این طرح بوده و خواهان برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت برای صحرای غربی است.


نظر شما :