عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: آخرین تحریم دولت ترامپ سنگ اندازی در مسیر رییس جمهور بعدی آمریکا است

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۴ کد : ۱۹۹۹۳۰۹ سرخط اخبار

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام ایالات متحده به تحریم معتاد شده است، گفت: تحریم در روزهای آخر دولت ترامپ به نوعی سنگ اندازی در مسیر رئیس جمهور بعدی تلقی می شود.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین تحریم های دولت ترامپ گفت: نظام ایالات متحده به تحریم معتاد شده و در دوره ترامپ با سیاست فشار حداکثری سعی کرد تا از این حربه استفاده زیادی کند. البته ممکن است تحریم در روزهای آخر دولت ترامپ برای او مصرف داخلی داشته و به نوعی سنگ اندازی در مسیر رئیس جمهور بعدی تلقی شود.

وی افزود: بسیاری از نظریه پردازان حوزه تحریم مانند ریچارد نفیو معتقدند که تحریم در یک دوره زمانی تاثیر دارد و پس از آن ممکن است به ضد خودش تبدیل گردد کما اینکه تحریم‌های ظالمانه در ۴۲ سال گذشته مکرر وجود داشته و با توجه به افزایش آن در چند سال گذشته یعنی در دوره ترامپ و اوباما کم کم اثر اولیه خود را از دست داده است. جمهوری اسلامی نیز توانسته راه های دور زدن این تحریم ها را بیابد و آن را بی اثر یا کم اثر کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که راه مقابله با چنین تحریم‌هایی رجوع به اقتصاد مقاومتی و داشتن نگاهی توام با پیشرفت درون زا و برون گرا است چون تا وقتی که نتوانیم از دشمن دل بریده و بر داشته ها و توانمندی های داخلی تکیه کنیم قطعا طرف مقابل در استفاده از فشارهایی مانند تحریم جری تر خواهد شد.


( ۲ )

نظر شما :