دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی: لغو تحریم ها تنها راه بازگشت آمریکا به برجام است

۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۸ کد : ۱۹۹۸۹۱۹ سرخط اخبار

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: بازگشت آمریکا به برجام اهمیتی ندارد، حرف ما لغو تحریم های ظالمانه است.

مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی یکتاپرس با اشاره به اینکه برجام می بایست در راستای رفع تحریم‌های ظالمانه ملت ایران عمل می کرد و اکنون نیز طرف های غربی برای حفظ برجام راهی جز این ندارند، اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با برداشته شدن تحریم ها برای این بود که برخی فضاسازی های رسانه ای اینگونه وانمود کردند که بازگشت آمریکا به برجام مسئله اصلی  است.

وی افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب تکلیف وزارت امور خارجه، دولت و نحوه حضور منطقه ای را مشخص کردند که باید چه مسیری طی شود.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تصریح اینکه از ابتدا هم بنا براین بود که تعهدات برجام نظیر به نظری پیش برود، گفت: معاهده برجام باید به گونه ای پیش می رفت که همزمان عمل به تعهد از سوی جمهوری اسلامی ایران، طرف غربی نیز به تعهداتش عمل کند. اما تیم مذاکره کننده رفتند و همه تعهدات را پذیرفتند و یک طرفه هم به آن عمل کردند.

شاکری با یادآور شدن شروط 9گانه مقام معظم رهبری در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور خطاب به مذاکره کنندگان برجام اظهار کرد: ایشان در 9 ماده تمامی وظایف مذاکره کنندگان در امضا و اجرای برجام را مشخص کردند، اما متأسفانه ذوق‌زدگی دولت برای اینکه زودتر برجام امضا شود و اعتماد بی محلی که به آمریکا و اروپا داشت، با اجرای بدون وقفه تعهدات دست کشور را در مقابله با بدعهدی های طرف های برجام خالی کرد.

وی با تصریح اینکه رهبری به نوعی بر بازگشت به تعهدات متناظر در برجام تأکید داشتند، بیان کرد: بازگشت آمریکا به میز برجام اصلاً برای ایران مسئله نیست، حقوق مصادره شده ایران باید محقق شود و غرب باید در اصل به این موضوع بازگردد.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اینکه طبق اعتراف مراکز بین المللی به تمامی تعهدات برجامی خود عمل کرده، اما اکنون نمی تواند پول نفت هایی را که می فروشد وارد کشور کند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: درخواست برداشتن تحریم های ظالمانه یک اصل حقوقی و قابل قبول از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

شاکری ادامه داد: از اینکه دولت و وزارت خارجه بخواهند موضوع بازگشت آمریکا به برجام را بزرگ کنند و برداشته شدن تحریم ها را در حاشیه قرار گیرد، احساس خطر می کنیم، گفت: کسانی که نظارت متعهدانه دارند باید مراقب اولویت قرار گرفتن لغو تحریم ها باشند.


نظر شما :