عضو فراکسیون روحانیت: غرب با برجام و FATF به دنبال محدودسازی و توقف ماست

۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۳ کد : ۱۹۹۸۶۴۵ سرخط اخبار

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: غرب با برجام و FATF به دنبال محدودسازی و توقف ماست و ساده‌اندیشی است که ما فکر کنیم با FATF گشایشی در حوزه مسائل مالی ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: هدف آمریکا و غرب از برجام و FATF و امثال آن محدودسازی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: هدف آنها از پذیرش FATF توسط ایران و اجرای آن توسط ما قطع کردن رابطه نظام جمهوری اسلامی با محور مقاومت است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: همانطور که در ماجرای برجام مشاهده کردیم هیچ گشایش اقتصادی ایجاد نشد و پس از 7 سال اجرای تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران، تنها ثمر این توافق برای ما متوقف ماندن کشور در عرصه هسته‌ای بود که همان خواسته آمریکا و غرب است.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: آنها علاوه بر برجام اولیه به دنبال برجام دوم نیز هستند تا از این طریق ما را در حوزه موشکی محدود سازند و به عقب برانند.

وی افزود: بعضی از سیاسیون ما فکر عمیقی ندارند و فکر می‌کنند که FATF همان چیزی است که در ظاهر نشان داده می‌شود و از هدف و برنامه‌های آن اطلاع دقیقی ندارند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: همانطور که گفتم آمریکا و غرب در صدد هستند تا از طریق FATF ما را در حوزه‌های مالی نیز با مشکلاتی مواجه کنند و با کنترل گردش مالی ما در این زمینه نیز ضمن تسلط بر اطلاعات مالی کشور، محدودیت‌هایی را علیه ما اعمال کنند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: واقعاً ساده‌اندیشی است که ما فکر کنیم که با FATF تحریم‌های مالی علیه کشورمان برداشته می‌شود چرا که گردانندگان اصلی این گروه مالی به هیچ‌وجه به دنبال این مسئله نیستند و می‌خواهند ایران را محدود سازند.

وی افزود: اینکه در بعضی جاها فضاسازی می‌شود که پول ایران به کشورهای دیگر می‌رود درست نیست. ما با کشورهای متجانس به دنبال ایجاد روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف هستیم و به هیچ‌وجه بحث انتقال پول ایران به کشور دیگری مطرح نیست و بیان این مسائل خلاف واقعیت است.


نظر شما :