جزئیات جدیدی از حمله راکتی به سفارت امریکا؛ ۷ زخمی امریکایی و اصابت راکت به باشگاه ورزشی امریکایی ها

۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۹۹۸۴۸۴ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه نظامی عراق جزئیات جدیدی از حمله راکتی اخیر به منطقه خضراء و سفارت امریکا در بغداد اعلام کرد.

این مقام نظامی اعلام کرد که در حمله اخیر 21 موشک به سمت سفارت امریکا شلیک شد که 7 موشک به سفارت اصابت کرد. 3 موشک به دیوار بیرونی سفارت امریکا و 4 موشک به داخل سفارت که یکی از آنها به باشگاه ورزشی داخل سفارت امریکا اصابت کرده است.

این مقام نظامی به میدل ایست نیوز اعلام کرد که در پی این حمله، علی رغم سکوت امریکایی ها درخصوص خسارات آن، 7 امریکایی زخمی شدند که 6 نفر از آنها بصورت سطحی و متوسط آسیب دیده و حال یک نفر وخیم گزارش شده است.

نکته مهمی که این مقام بلندپایه اشاره کرده این است که طی اطلاعات به دست آمده، علی رغم اتهام زنی ترامپ و برخی از مسئولین امریکایی، آنها سندی از اینکه ایران یا گروه های مقاومت پشت این حمله راکتی یا دخالتی در آن داشته باشند، ندارند و برخی شایعاتی که در این خصوص مطرح می شود، صحت ندارد.

به گزارش میدل ایست نیوز، پس از حمله راکتی هفته گذشته و بازداشت چند نفر و تجمع اعتراضی گروه عصائب اهل الحق در برابر سازمان اطلاعات عراق، روز گذشته هیئتی عراقی از طرف نخست وزیر عراق به تهران سفر کرد و با مقامات ایرانی و شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق دیدار و گفتگو کرد.


( ۶ )

نظر شما :