مقام قضایی عراقی: به زودی احکام قضایی درباره عاملان حادثه ترور سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس صادر می شود

۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۹۹۸۴۸۲ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: مسئول واحد اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق تأکید کرد که تحقیقات درباره حادثه ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مراحل پیشرفته ای رسیده است.

به گزارش پایگاه رسمی شورای عالی قضایی عراق، «حیدر علی نوری»، طی اظهاراتی به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید  سلیمانی و المهندس تأکید کرد که تحقیقات دستگاه قضایی عراق درباره این پرونده به مراحل پیشرفته ای رسیده و این دستگاه می کوشد که آن را به بهترین نحو تکمیل کند.

او گفت که برای تکمیل تحقیقات اظهارات همه شاکیان خصوصی و شاهد عینی اعم از کارکنان فرودگاه و مقامات دستگاه امنیتی عراق جمع آوری و تدوین شده است.

او افزود که اظهارات مقامات فرودگاه بین المللی بغداد و برخی اعضای شرکت G4S و همچنین نماینده قانونی وزارت خارجه عراق و نماینده قانونی سفارت ایران در بغداد که رسما از هر کسی که در این حادثه دخیل باشد شکایت کرده استماع شده است.

این مقام قضایی عراقی افزود که همه فیلم های دوربین های مداربسته و همه اظهارات مرتبط مقامات امریکایی درباره اینکه وی دستور این حمله را داده ضبط و بررسی قضایی شده است.

او تأکید کرد که طی روزهای آینده و پس از تکمیل تحقیقات احکام قضایی درباره متهمان و عاملان این حادثه ترور صادر خواهد شد.

در اوایل سال جاری میلادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عملیاتی پهپادی در نزدیکی فرودگاه بغداد به دست نیروهای امریکایی به شهادت رسیدند.


نظر شما :