تجمع معترضان ارمنستانی اطراف ساختمان پارلمان

۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۳ کد : ۱۹۹۸۴۸۱ سرخط اخبار

خبرگزاری اسپوتنیک امروز (دوشنبه) گزارش کرد، معترضان ارمنستانی به منظور برپایی یک دور دیگر تظاهرات با هدف مطالبه استعفای نیکول پاشینیان از نخست وزیری در اطراف ساختمان پارلمان این کشور در مرکز شهر ایروان تجمع کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای پلیس اطراف ساختمان پارلمان ارمنستان را مسدود کرده و نیروهای بیشتر در منطقه مستقر کرده‌اند.

مخالفان دولت ارمنستان از زمانی که نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور توافق آتش بس سه جانبه با رهبران روسیه و جمهوری آذربایجان را در نهم نوامبر امضا کرد خواستار استعفای پاشینیان شده‌اند. این اعلامیه آتش بس دارای واگذاری‌های چشمگیر اراضی به جمهوری آذربایجان بود که موجب نارضایتی بسیاری از ارمنی‌ها شد.

روز جمعه گذشته پاشینیان پیشنهاد برگزاری یک انتخابات زودهنگام را در ارمنستان داد اما مخالفان این پیشنهاد را از بابت این نگرانی که نخست‌وزیر ارمنستان اهرم کافی برای پیروز شدن دوباره در انتخابات دارد رد کرده و خواستار آن شدند که اول او استعفا دهد.


( ۳ )

نظر شما :

ابوالفضل ۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۲
واقعا جای تعجب است.اهالی ارمنستان ۲ میلیونی از خودشان چه انتظار بیجایی داشته اند،مثلا اینها فکر میکردند،که تمام جهان مسیحیت وروس،از عوضشان میجنگیدند،وبرایشان سرزمینهای جدیدی فتح میکردند،عین جنگ سال ۱۹۹۲ که توسط لشکر زرهی روس‌ها قره باغ را اشغال کردند،وحتی از برادران ایرانیشان،(پانفارسها،نژادپرستان ) هم انتظار داشتند،در کنارشان وبرای تصرف سرزمین آذربایجان ،از عوضشان می‌جنگیدند. وحالا هم نمی‌توانند قبول کنند،که ارتشی برایشان باقی نمانده،. وفکر میکنند بارفتن پاشنیان شاید،بختشان باز شود،ودو باره شانس خود را امتحان کنند،بلکه شاید ارمنستان خیالی بوقوع پیوندد،وارمنستان هم جزو ابر قدرتها شود ودلی از عزا در اورند،که در طول تاریخ حسرت ابر قدرت بودن بدلشان مانده،وناکام مانده اند،.