چرا فرمانده نیروی دریایی سپاه از تنب بزرگ و کوچک بازدید کرد؟+تصاویر

۰۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۷ کد : ۱۹۹۸۴۵۰ سرخط اخبار

آیا بازدید فرمانده سپاه از جزایر مورد نزاع با امارات بویژه پس از عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل و ادعای حرکت زیردریایی آمریکایی- صهیونیستی به سمت خلیج فارس معنای خاصی دارد؟

وقایع روزـ سرویس سیاسی؛

جزایر تنب بزرگ و کوچک جز لاینفک ایران است که هر از چند گاهی کشور امارات مدعی آنها می شود. این اختلاف که ریشه در شیطنت و سیاست اختلاف افکنی بریتانیا دارد، پس از عادی سازی روابط امارات با رژیم اشغالگر قدس حساسیت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار دریادار پاسدار  علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه همراه با تعدادی است فرماندهان و معاونین این نیرو  عصر روزجمعه پنجم دی ماه از جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس،  بازدید کرد.

چرا فرمانده نیروی دریایی سپاه از تنب بزرگ و کوچک بازدید کرد؟

چرا فرمانده نیروی دریایی سپاه از تنب بزرگ و کوچک بازدید کرد؟

بنا به این گزارش دریادار تنگسیری در این بازدید ضمن بررسی آخرین وضعیت آمادگی رزم رزمندگان مستقر در جزایر و گفتگو با  آنان،  بر حفظ آمادگی توان رزم و هوشیاری و اشراف کامل اطلاعاتی بر حوزه محیط  ماموریتی تاکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین در گفتگویی اظهار داشت: هدف از این بازدیدکه در تداوم بازدیدهای قبلی و مشاهده عینی وضعیت منطقه نازعات برنامه ریزی شده است، بررسی آخرین وضعیت توان آمادگی رزم و همچنین عرض خداقوت و خسته نباشید به رزمندگان دریا دل می باشد.

چرا فرمانده نیروی دریایی سپاه از تنب بزرگ و کوچک بازدید کرد؟

چرا فرمانده نیروی دریایی سپاه از تنب بزرگ و کوچک بازدید کرد؟

دریادار تنگسیری تصریح کرد: الحمدلله بررسی های میدانی ما نشان می دهد نیروها در تمامی شرایط در سطح مطلوبی از  آمادگی برخوردار هستند و برای دفاع از مرزهای آبی و منافع و امنیت کشور عزیزمان آماده هستند.چرا فرمانده نیروی دریایی سپاه از تنب بزرگ و کوچک بازدید کرد؟

چرا فرمانده نیروی دریایی سپاه از تنب بزرگ و کوچک بازدید کرد؟

چند ماه پیش از این، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران رسانه ملی» در باره روابط امارات و اسرائیل گفته بود: برای کشور امارات به‌عنوان یک کشور عربی و مسلمان چنین رابطه‌ای به‌هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست که با رژیم متعرض به قبله اول مسلمین که مردم فلسطین را آواره و مورد کشتار و زندانی قرار داده، ایجاد رابطه سیاسی و اقتصادی کرده و آن را به‌طور علنی اعلام کند.

سرلشکر باقری در ادامه بیان داشت: قطعا رویکرد ملت ایران به این کشور همسایه از اساس تغییر خواهد کرد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز به این کشور با محاسبات دیگری نگاه خواهند کرد و چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج‌فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هرچند اندک شود ما آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد.

چرا فرمانده نیروی دریایی سپاه از تنب بزرگ و کوچک بازدید کرد؟

چرا فرمانده نیروی دریایی سپاه از تنب بزرگ و کوچک بازدید کرد؟

از سوی دیگر، هیدای زیلبرمان، سخنگوی ارتش اسرائیل در گفتگو با پایگاه خبری سعودی ایلاف، ضمن اعتراف به قدرت موشکی و پهپادی ایران، در رابطه با ادعای عبور زیر دریایی اسرائیلی از کانال سوئز و حرکت به سوی دریای سرخ و یا خلیج فارس گفت: "من این مساله را نه تایید و نه تکذیب می کنم زیرا نیروی دریایی اسرائیل در همه جا فعالیت دارد. زیر دریایی های اسرائیل به آرامی به سوی مکان های مختلف دور و نزدیک حرکت می کنند."

آیا بازدید فرمانده سپاه از جزایر مورد نزاع با امارات بویژه پس از عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل و ادعای حرکت زیردریایی آمریکایی- صهیونیستی به سمت خلیج فارس در آستانه سالگرد ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی معنای خاصی دارد؟


( ۳۰۱ )

نظر شما :

حاجی دیاکو داریوش زاده. ۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۰۱:۳۳
پیشنهاد میکنم این جزایر تنب بزرگ وتنب کوچک به،کورش کبیر،وکورش صغیر تغییر یابد ،تا دشمنان بدانند ما در تاریخ کورش کبیر و صغیر هم داشتیم.
محمد ۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۰۵:۱۷
اگرامارات کوچک دست ازشیطنت برندارد بقول سخنگوی فرماندهی ناتوظرف نیم ساعت باموشک باران ازنوع شهاب مواجه خواهدشدوظرف نیم ساعت به عصرحجربرخواهندگشت...خوش به سعادت رزمندگان حاضردرمنطقه کاش اجازه دهند ماهم به جمعشون بپیوندیم
علی صفری ۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰
خدا قوت مردان میهن پرست
هادی ۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵
درود بر سردار تنگسیری، تمام دنیا دست به‌دست هم دهند نگاه به سایه جمهوری اسلامی ایران نمی توانند بکنند