فشار واشنگتن بر بغداد با هدف ممانعت از همکاری نظامی با روسیه

۰۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۹۹۸۳۶۷ سرخط اخبار

رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق با بیان اینکه واشنگتن با اعمال فشار بر عراق در تلاش است تا بغداد را از همکاری نظامی با روسیه باز دارد، بر لزوم ایجاد توافقنامه های تسلیحاتی و آموزشی با مسکو تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمد رضا، رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق در اظهاراتی به "اسپوتنیک" گفت: ما در کمیته امنیت و دفاع عراق آرزومندیم که اسلحه های عراق به ویژه با همکاری طرف روسی متنوع شود. ما در زمینه آموزش، تسلیحات و روابط نظامی و حتی در زمینه های امنیتی و اطلاعاتی روابط تاریخی با روسیه داریم.

وی افزود: من چند ماه پیش با سفیر روسیه در عراق ملاقات کردم وتمایل بسیاری برای همکاری جهت حمایت از عراق در زمینه آموزش و تسلیحات وجود دارد. اما فشارهایی از سوی آمریکا علیه عراق وجود دارد تا مانع معامله یا همکاری نظامی با روسیه شود.

این مقام پارلمان عراق گفت: اگر دولت عراق موفق شود پایه های تفاهمنامه های تسلیحاتی و آموزشی با روسیه را بنا کند، ارتش می‌تواند ظرفیت‌های امنیتی و اطلاعاتی خود را توسعه دهد.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی بسیار موفقیت آمیزی وجود داشت. بنابراین ما به شدت این رویکرد دولت را تایید و همواره به آن ترغیب می‌کنیم تا ایالات متحده آمریکا کنترل توسعه و تسلیح ارتش عراق را به دست نگیرد.

بنا بر این گزارش، عراق ده‌ها میلیارد دلار جنگنده و تانک و همچنین سلاح، مهمات و موشک از سال ۲۰۰۳  از ایالات متحده وارد کرده است.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :