آیا اسرائیل آماده جنگ می شود؟!

۰۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۹۹۸۳۱۴ سرخط اخبار

به گزارش دوشنبه شب رادیو اسرائیل، شبکه رادیو و تلویزیون کان، هفته گذشته، یک زیردریایی اسرائیلی در نمایش قدرت علیه ایران، آشکارا از کانال سوئز گذشت. گفته می شود این زیردریایی به سطح آب آمد و به عنوان نمایش قدرت در میانهٔ تهدیداتی که در پی ترور دانشمند هسته ای ایران بالا گرفته رو به خلیج فارس کرد؛ در حرکتی مشابه، زیردریایی هسته ای آمریکا نیز از تنگه هرمز گذر می کند.

به گزارش نواندیش، تایمز آف اسرائیل به نقل از شبکه رادیو و تلویزیون کان، نوشت که هفته گذشته، یک زیردریایی اسرائیلی در نمایش قدرت علیه ایران، آشکارا از کانال سوئز گذشت.

بنا به گزارش که با استناد به منابع اطلاعاتی مصر تهیه شده بود، این حرکت به تأیید مصر رسیده بوده است.گزارش حاکی است این زیردریایی به سطح آب آمده و رو به خلیج فارس که آنسوی عربستان سعودی قرار دارد، کرده است. منابع اطلاعاتی مدعی شدند که این حرکت به معنای رساندن پیام به ایران بوده است.

منابع دفاعی اسرائیل از اظهار نظر خودداری کردند و گفتند به چنین گزارش هایی پاسخ نمی دهند.روز دوشنبه، رئیس ستاد نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی، آویو کوخاوی، به ایران علیه حمله به اسرائیل هشدار داد و گفت این کشور هرگونه خشونتی را با نهایت قدرت تلافی می کند.

کوخاوی در مراسم بزرگداشت سربازان نمونه گفت اخیرا، شاهد بوده ایم که تهدیدات ایران علیه کشور اسرائیل افزایش یافته است. اگر ایران، و شرکایش، اعضای محور بنیانگرا ایران، سوریه، حزب الله و گروهای فلسطینی، چه در حلقه اول کشورها قرار داشته باشند چه در حلقه دوم، اقدامی علیه اسرائیل صورت دهند، خواهند فهمید که آن شراکت برای ایشان بسیار گران تمام می شود.

کوخاوی افزود که نیروهای دفاعی اسرائیل با نهایت قدرت به هر کسی که در عملیات علیه کشور اسرائیل یا هدف های اسرائیلی، از دور یا از نزدیک، مشارکت جوید، حمله خواهد کرد. این را صریح و ساده می گویم و موقعیت را چنانکه هست توصیف می کنم، پاسخ ما و تمامی طرح های ما در راستای این پاسخ آماده شده و تمرین شده است.

ایران از زمان ترور محسن فخری زاده که در ماه نوامبر طی حمله ای که به اسرائیل منتسب شد، تهدید کرده که انتقام آن را می گیرد.

در حرکتی کاملا مشابه با حرکتی که در گزارش ها از عبور زیردریایی اسرائیل از کانال سوئز ذکر شد، روز دوشنبه، با نزدیک شدن سالروز ترور ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده ایرانی که با پهباد کشته شد، یک زیردریایی هسته ای آمریکا در نمایش قدرت علیه ایران از تنگه هرمز گذشت.

طبق بیانیه از نیروی دریایی آمریکا که بطور معمول حضور زیردریایی ها خود در اطراف جهان را افشا نمی کند، زیردریایی یو.اس.اس. جورجیا قادر به حمل موشک های کروز توماهاوک ۱۵۴ و ۶۶ سرباز نیروهای ویژه است.

این تحرکات آمریکا و اسرائیل این شائبه را به وجود آورده که آیا واقعا ممکن است تل آویو واقعا خود را آماده جنگ احتمالی با تهران کند یا این تنها واکنشی دفاعی در برابر هرگونه انتقام احتمالی است؟


( ۱۲ )

نظر شما :