تلاش رژیم صهیونیستی برای طراحی استراتژی تعامل با دولت بایدن در قبال ایران

۳۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۹۷۳۴۶ سرخط اخبار

دو مقام صهیونیستی به وبسایت خبری اکسیوس اطلاع داده‌اند که این رژیم استراتژی برای تعامل با دولت بایدن در خصوص ایران طراحی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اکسیوس، مقامات صهیونیستی مدعی شده‌اند که وزارت خارجه اسرائیل تیمی ویژه را به ریاست گابی اشکنازی تشکیل داده تا بر روی چگونگی تاثیرگذاری این رژیم بر روی هرگونه مذاکره احتمالی میان دولت بایدن و ایران تمرکز کند.
گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جلسه استماع محرمانه کمیته روابط خارجی کنست در هفته گذشته اظهار کرد که این رژیم نباید اشتباهاتی که در دولت اوباما آن‌ها را از مذاکرات آمریکا و ایران دور نگه داشت، تکرار کند.
وی مدعی شده که هدف تیم ویژه اطمینان حاصل کردن از آن است که هرگونه توافق هسته‌ای آتی با ایران شامل مفاد مهم برای اسرائیل باشد. از دیدگاه وی این مسئله به معنای متقاعد کردن بایدن برای مرتبط کردن مسئله هسته‌ای به برنامه موشکی و رفتارهای منطقه‌ای ایران می‌باشد.
به گفته منابع مطلع اشکنازی گفته است که وزارت خارجه ارتباطاتی مقدماتی با تیم انتقالی بایدن داشته تا راه‌های ارتباطی را تثبیت کند.
به ادعای اشکنازی دولت ایران آماده انجام مذاکراتی جدید با پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. وی در این خصوص مدعی شد: ما نمی‌دانیم با کدام یک از دولت‌های آمریکا توافق برای ما مشکل‌سازتر می‌شد.
انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :