روحانی: سیاست ما در قبال آمریکا تغییر نمی‌کند

۲۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۴ کد : ۱۹۹۷۰۷۹ سرخط اخبار

رئیس جمهور گفت: سیاست ما در برابر آمریکا روشن است و تغییر نمی‌کند. شرایط برای لغو تحریم فراهم باشد، استفاده میکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای روحانی در جلسه امروز هیات دولت، به تصمیم مردم آمریکا برای تغییر دولت در این کشور که با انتخابات اخیر صورت گرفت اشاره کرد و افزود: دولتمردان آمریکا در این دوره اخیر، خیلی آشنا به سیاست بین الملل نبودند و تقریبا مجری دیکته‌های تندرو‌های داخلی و رژیم صهیونیستی بودند.

رئیس جمهور گفت: شما وقتی به نطق‌های این آدم نگاه کنید که در مجامع بین المللی نسبت به ایران ایراد کرده، همان جملاتی را می‌بینید که رژیم صهیونیستی به کار می‌برد، این‌ها نتوانستند بر مبنای مصالح مردم آمریکا و منافع مردم جهان تصمیم گیری کنند.

آقای روحانی افزود: علت اینکه آنان در انتخابات عقب افتادند، چند مساله مهم بود، اول ناتوانی آن‌ها در موضوع کرونا و کووید ۱۹ است که مردم کشورشان را نابودند کردند به خاطر اینکه به جای برنامه ریزی برای پیشگیری و مبارزه با ویروس، شروع کردند دست انداختن که اصلا خبری نیست که در نهایت این همه کشتار در میان مردم آمریکا بوجود آمد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: بهم ریختن مناسبات و روابط با جهان از مسایل دیگری است که در شیوه ترامپ دیده می‌شود که مربوط به ایران هم نیست، بلکه این‌ها روابط با همکاران و دوستان سنتی خود و حتی چین را بهم ریخته بودند.

آقای روحانی با اشاره به مساله تحقیر آمریکا در سیاست خارجی ادامه داد: آمریکایی‌ها در سیاست خارجی تحقیر شدند، هیچ وقت در تاریخ روابط بن الملل این چنین نبوده که طرحی به سازمان ملل ارایه کنند که فقط خودشان و یک جزیره کوچک به آن رای بدهند، این مساله تحقیر بزرگی برای ملت آمریکا بود و مردم این کشور نیز تصمیم به تغییر گرفتند.

رئیس جمهور افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران، سیاستی روشن است، سیاستی بر مبنای صلح و ثبات در منطقه، سیاست ما بر مبنای احترام به حقوق ملت هاست، سیاستی که به معنای عدم تجاوز و عدم مداخله در امور داخلی کشور‌های دیگر است.


نظر شما :