ترس از مداخلات انتخاباتی و ارتقای امنیت انتخابات ۲۰۲۰

هیچ عامل خارجی (روسیه) در انتخابات آمریکا مداخله نکرد

۲۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۹۹۷۰۷۲ اخبار اصلی آمریکا
شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی ایالت ها با هیاهوی زیادی همراه بود و برخی حتی از احتمال تقلب سخن گفتند، اما هیچ خبری از دخالت خارجی نبود. ادعای دخالت هایی اینچنینی به ویژه از طرف روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ جنجالی بود. دولت در همه سطوح فدرالی، ایالتی و محلی از سال ۲۰۱۶ مسائل زیادی آموخت و برای انتخابات سال ۲۰۲۰ آمادگی بهتری داشت. این مساله به ویژه از آنجایی که هیچ صحبتی از «روسیه» نمی شود، مشهود است.
هیچ عامل خارجی (روسیه) در انتخابات آمریکا مداخله نکرد

نویسنده: لورا رایس

دیپلماسی ایرانی: شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی ایالت ها با هیاهوی زیادی همراه بود و برخی حتی از احتمال تقلب سخن گفتند، اما هیچ خبری از دخالت خارجی نبود. ادعای دخالت هایی اینچنینی به ویژه از طرف روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 جنجالی بود. دولت در همه سطوح فدرالی، ایالتی و محلی از سال 2016 مسائل زیادی آموخت و برای انتخابات سال 2020 آمادگی بهتری داشت. این مساله به ویژه از آنجایی که هیچ صحبتی از «روسیه» نمی شود، مشهود است.

رئیس جمهوری دونالد ترامپ در سال 2018 برای مقابله با هرگونه تهدید امنیت ملی ناشی از دخالت خارجی در انتخابات ایالات متحده از جمله از طریق «دسترسی غیر مجاز به زیرساخت های انتخاباتی و تبلیغات انتخاباتی یا توزیع مخفی تبلیغات و اطلاعات غلط» یک فوریت اضطرار ملی و مرجع تحریم اعلام کرد. کمیته اطلاعاتی سنا در گزارش خود به سال 2019 درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 دریافت: 1) اگرچه دولت روسیه دست کم از سال 2014 فعالیت گسترده ای را علیه زیرساخت های انتخاباتی ایالات متحده در سطح ایالتی و محلی آغاز کرد که دست کم تا سال 2017 ادامه داشت، اما هیچ مدرکی دال بر تغییر آراء یا دستکاری مراحل رای گیری وجود نداشت. 2) به مقامات انتخابات ایالتی به اندازه کافی درباره حمله یک بازیگر متخاصم خارجی هشدار داده نشده بود که بتوانند از عهده چنین مساله ای برآیند. 3) وزارت امنیت کشور و اف.بی.آی به ایالت ها درباره تهدید حملات سایبری در اواخر تابستان و پاییز 2016 اطلاع داده بودند، اما این هشدارها اطلاعات کافی ارائه نشده بود یا افراد مناسب مخاطب قرار نگرفته بودند. 4) امنیت سایبری برای زیرساخت های انتخاباتی در سطح ایالتی و محلی در سال 2016 به شدت ظعیف بود. 5) وزارت امنیت کشور تلاش های خود را بر اعتمادسازی در ایالت ها و تخصیص منابع برای کمک به تامین امنیت انتخابات متمرکز کرده بود.

از سال 2016 تا 2020 چه چیزی تغییر کرد؟

در ژانویه 2017 جه جانسون، وزیر امنیت ملی وقت، زیرساخت های انتخاباتی را به عنوان زیرساخت های حیاتی تعیین کرد. این بدان معناست وزارت امنیت ملی می تواند کمک های امنیت سایبری به مقامات انتخاباتی ایالتی و محلی ارائه دهد. این اقدام همچنین بحث و گفت و گوهای صریح و کامل با ذی نفعان اصلی را در مورد اطلاعات حساس آسیب پذیر برای دولت فدرال آسان کرد. آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ها که مسئولیت امنیت زیرساخت های انتخابات را بر عهده دارد، برای تامین امنیت نظام انتخاباتی با مقامات ایالتی و محلی در 50 ایالت همکاری نزدیکی داشتند. آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ها اطلاعات عملیاتی را به مقامات انتخاباتی و برای ایمن سازی سیستم ها کمک های فنی ارائه می دهد و از برنامه ریزی، آموزش و تمرینات مربوط به انتخابات پشتیبانی می کند.

این همکاری بین مقامات فدرال، ایالتی و محلی نتیجه داد.

مقامات انتخاباتی ایالتی و محلی تهدید هک را جدی گرفتند و فعالیت های مشکوک را بیشتر به آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ها گزارش دادند. یک مقام آژانس توضیح داد: «در سطح فعالیت ها تغییری ایجاد نشد. در حقیقت، افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در میان همه شرکا را شاهد بودیم.» در طی چهار سال گذشته مقامات انتخاباتی ایالتی در مورد موارد امنیتی سایبری مطلع تر شده اند می دانند از چه چیزهایی محافظت می کنند و چگونه می توانند مشکلات و تهدیدهای سایبری را کاهش دهند.

برای نمونه، برخی ادعا کردند که ایران در ماه اکتبر ایمیل های رعب آوری را برای رای دهندگان آمریکایی ارسال کرده است. ژنرال پل ناکاسون، مدیر آژانس امنیت ملی و رئیس فرماندهی سایبری ایالات متحده، توانست با هماهنگی بین آژانس های آمریکایی، شرکت های رسانه های اجتماعی، شرکت های بخش خصوصی، دانشگاه ها، گارد ملی و شرکای خارجی مساله را مدیریت کند. فیس بوک و توییتر حساب های خارجی که انتخابات ایالات متحده بود را هدف می گرفتند، حذف کردند.

هفته گذشته کریستوفر کربس، مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ها گفت که مقامات «هیچ مدرکی» دال بر اینکه دشمن خارجی مانع از رای دادن آمریکایی ها شده یا در انتخابات اختلال ایجاد کرده یا آراء را تغییر داده باشد، یافت نکرده اند. این مساله به ویژه در فضای سیاسی پس از انتخابات اهمیت دارد و لازم است همکاری بین همه سطوح دولت ادامه یابد.

منبع: دیلی سیگنال / تحریریه دیپلماسی ایرانی 34
 

کلید واژه ها: انتخابات ریاست جمهوری امریکا انتخابات 2020 مداخله روسیه در انتخابات آمریکا


نظر شما :