آمریکایی‌ها را مجبور کرده ایم در خلیج فارس به فارسی صحبت کنند

۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۸ کد : ۱۹۹۵۹۸۷ سرخط اخبار

جانشین فرمانده کل سپاه: در نیروی دریایی به مرکز کنترل که دائم با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار می‌کردند، گفتیم اینجا خلیج فارس است و از این به بعد باید فارسی صحبت کنید.

آمریکایی‌ها را مجبور کرده ایم در خلیج فارس به فارسی صحبت کنندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه دستخط گفت: یک روزی در دهه ۹۰، گفتیم اینجا خلیج فارس است و چرا باید انگلیسی حرف بزنید، در خلیج فارس باید فارسی صحبت شود. گفتیم این را می‌گوییم و ابلاغیه هم نبود.
وی افزود: در نیروی دریایی به مرکز کنترل که دائم با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار می‌کردند، گفتیم اینجا خلیج فارس است و از این به بعد باید فارسی صحبت کنید. از آن به بعد آمریکایی‌ها و بعد غیرآمریکایی‌ها فارسی زبان در ناو‌های خود دارند. ایرانی نیستند، یعنی فارسی زبان هستند یعنی آمریکایی‌ها مانند بلبل فارسی حرف می‌زنند.
سردار فدوی گفت: همین الان هم اینطور است. البته به طور ۱۰۰ درصد این کار را نکردیم، چون اگر به صورت ۱۰۰ درصدی این کار را می‌کردیم، بچه‌های ما انگلیسی را رها می‌کردند.
وی اظهار کرد: نیرو‌های ما باید مسلط به زبان انگلیسی باشند و به این دلیل گفته شد گاهی انگلیسی صحبت کنند و گاهی فارسی صحبت کنید، ولی غالباً فارسی باشد که این برادر پاسدار ما آقای زنگویی را از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه روزی که خدمت آقا بودیم، من معرفی کردم. گفتم کسی که با آمریکایی‌ها صحبت می‌کرد ایشان بود که به زبان انگلیسی، هندی و بقیه مسلط است. آقا نگاهی کرد و گفت خدا را شکر فقط صدای آقای زنگویی را شنیدند و اگر ایشان را می‌دیدند زهره ترک می‌شدند. آن خنده در عکس‌ها سر همین موضوع است.
وی افزود: آقای زنگویی بسیار مسلط صحبت کرد و بلافاصله بیشترین چیزی که بیان می‌کنند می‌گویند چشم! این ناو هواپیمابر آمریکا هست که خود را ابرقدرت دنیا می‌داند.


( ۱۵ )

نظر شما :

زینب ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۲
سپاهیان دوست داشتنی متشکریم