حماس و جهاد اسلامی تیراندازی ارتش مصر به سمت ماهی گیران فلسطینی را محکوم کردند

۰۶ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۳ کد : ۱۹۹۵۸۰۷ سرخط اخبار

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای تیراندازی نیروهای ارتش مصر به سمت ماهی‌گیران فلسطینی در نوار غزه را به شدت محکوم کردند که در نتیجه آن دو ماهیگیر فلسطینی جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با انتشار بیانیه‌ای این رخداد را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است، این جنبش کشته شدن این دو ماهیگیر فلسطینی به ضرب گلوله جنگی نیروهای ارتش مصر در دریای استان رفح را به شدت محکوم و تاکید می‌کند که برای تکرار این رفتارهای خشونت‌آمیز در حق اشخاصی که در سایه محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی بر ساکنان نوار غزه به دنبال کسب لقمه نانی برای اعضای خانواده‌هایشان هستند، هیچ توجیهی وجود ندارد.

حماس در بیانیه خود از مسئولان مصر خواست درخصوص این حادثه دردناک و ناگوار در سریع‌ترین زمان ممکن تحقیق و همچنین تضمین کنند که چنین حوادثی مجدداً تکرار نمی‌شود.

در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه خود اعلام کرد: ما به شدت اقدام طرف مصری در تیراندازی به سمت قایق‌های ماهی‌گیری در نزدیکی مرزهای دریایی مصر را محکوم می‌کنیم.

پیشتر نزار عیاش، رئیس سندیکای ماهی‌گیران فلسطین به خبرگزاری آناتولی گفته بود: بر اثر تیراندازی نیروهای ارتش مصر در جنوب سواحل غزه نزدیک به آب‌های این کشور دو ماهیگیر جان باختند و یک تن دیگر نیز زخمی شد.


( ۱ )

نظر شما :