کشف ۲۰ بسته مواد شیمیایی خطرناک در میان آوارهای بندر بیروت

۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۶ کد : ۱۹۹۴۲۸۲ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: کارشناسان مواد شیمیایی و نیروهای آتش نشانی خبر دادند که دست کم 20 بسته حاوی مواد شیمیایی خطرناک در انفجار بندر بیروت سالم مانده است.

یک مقام نظامی عالیرتبه فرانسوی که به علت سیاست های دولت اجازه فاش کردن نام خود را نداده به «اسوشیتد پرس» گفته که برخی از این بسته ها براثر انفجار مهیب هفته گذشته سوراخ شده و از یکی از آنها مواد شیمیایی به بیرون درز کرده است.

این مقام که از مسئولان حفظ امنیت بندر بیروت پس از انفجار است تأکید کرده که کارشناسان مواد شیمیایی فرانسوی و ایتالیایی در حین بررسی آوارهای بندر تاکنون دست کم 20 بسته حاوی مواد شیمیایی خطرناک کشف کرده اند که روی آنها علامت خطرناک بودن حک شده و از یکی از آنها مواد شیمیایی به بیرون درز کرده است.

به گفته این مقام، این بسته ها بر اثر موج انفجار به اطراف بندر پرتاب شده اند و باید شناسایی و به جای امن منتقل شوند ضمن اینکه بسته های قابل انفجار دیگری هم در منطقه وجود دارد.

این مقام افزوده که چند کارشناس فرانسوی و ایتالیایی مأمور بازرسی آوارهای انفجار در بندر و امن سازی منطقه از مواد شیمیایی و مواد قابل انفجار و مواد محترقه شده اند.

هفته گذشته بندر بیروت شاهد انفجار مهیبی بود که علت آن انفجار 2750 تُن نیترات آمونیوم انبارشده در بندر بود. هنوز مشخص نیست که علت انفجار این محموله چه بوده است.

در این حادثه براساس تازه ترین آمارها دست کم 200 تن جان باخته و هزاران تن زخمی و آواره شدند.


( ۲ )

نظر شما :