عامل اصلی بحران اقتصادی کسانی هستند که برای ناکام شدن برجام با ترامپ و آل‌سعود و نتانیاهو همکاری و «اف‌ای‌تی‌اف» را با بهانه‌گیری‌های بیهوده رد کردند

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰ کد : ۱۹۹۳۹۶۱ سرخط اخبار

مسیح مهاجرى در روزنامه جمهورى اسلامى نوشت:

از عید قربان تا یکشنبه 12 مرداد، فقط روز شنبه فاصله است. طبعاً کسانی که خود را انقلابی، دارای دغدغه حل مشکل مردم و پیرو ولایت فقیه معرفی می‌کنند، حتی اگر این شعارها را قبول هم نداشته باشند برای حفظ ظاهر هم که شده باید دو سه هفته‌ای صبر می‌کردند و بعد برخلاف توصیه‌های ولی‌فقیه در سخنرانی روز عید قربان عمل می‌کردند یا سخن می‌گفتند نه اینکه بعد از گذشت فقط یک روز برخلاف توصیه اکید رهبری که همه را به تلاش برای تقویت اعتماد و پرهیز از ایجاد تردید فراخواندند، این افراد آشکارا مسئولین کشور را به ناکارآمدی، ناامیدی و ناتوانی متهم کنند.

به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور ما اینست که بعضی از مسئولین، جایگاهی که در آن قرار می‌گیرند را نمی‌شناسند و همین عدم شناخت باعث می‌شود مرتکب اقداماتی شوند و یا سخنانی بگویند که متناسب با آن جایگاه نیست. این افراد اگر ادعای انقلابی‌گری نداشته باشند، حرجی به آنها نیست که چه کنند و چه بگویند ولی وقتی چنین ادعای بزرگی دارند باید به لوازم آن پای‌بند باشند.

در شرایطی که دشمن بی‌رحم با تمام توان به صحنه آمده و با ابزارهای مختلف درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و ملت و کشور است، دچار غرور شدن و همدیگر را به انواع و اقسام عیب‌ها متهم کردن، نه‌تنها انقلابی‌گری نیست بلکه در جهت انهدام پایه‌ها و اصول انقلاب حرکت کردن است. قصد انکار ضعف‌های قوه مجریه و قوه قضائیه را نداریم، اما تأکید بر این نکته را نیز لازم می‌دانیم که با وضعیتی که عده‌ای در کشور به وجود آورده‌اند مسئولین این دو قوه با سخت‌ترین شرایط مواجه هستند و اگر تمام قوا و دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نیروها دست به دست همدیگر ندهند و با این وضعیت مقابله نکنند برطرف ساختن این مشکلات ممکن نخواهد بود.

تازه از راه رسیدگانی که با حداقل آراء بر کرسی‌های سبز مجلس تکیه زده‌اند، توجه داشته باشند که مردم ایران با رشد سیاسی فوق‌العاده‌ای که به برکت انقلاب اسلامی و آشنائی با مکتب امام خمینی پیدا کرده‌اند، به جای ظواهر همواره با آنچه زیر پوست جامعه می‌گذرد سروکار دارند. مردم می‌دانند که عامل اصلی بحران اقتصادی کنونی کسانی هستند که برای ناکام شدن برجام با ترامپ و آل‌سعود و نتانیاهو همکاری کردند، کسانی هستند که «اف‌ای‌تی‌اف» را با بهانه‌گیری‌های بیهوده رد کردند و کسانی هستند که در دولت‌های نهم و دهم اختلاس، دروغ و فساد اقتصادی را نهادینه کردند تا بتوانند زمینه را بگونه‌ای فراهم کنند که هیچ دولتی نتواند از پس بحران اقتصادی به وجود آمده از همین توطئه‌ها برآید و سرانجام بار دیگر خودشان به قدرت برگردند. به این می‌گویند بازگشت به قدرت به قیمت خرد کردن استخوان‌های مردم. الآن هم گروه گروه همان اعضاء جریان انحرافی درحال بازگشت به مناصب کلیدی هستند.

بسیار خوب، حالا که قرار است تمام ارکان قدرت را در اختیار خودتان بگیرید، چرا اینهمه عجله می‌کنید و چرا نقشه‌های خود را اینگونه صریح و آشکارا لو می‌دهید؟ مجلسی که می‌گوید می‌خواهد انقلابی عمل کند، در کمتر از دو ماه اول عمر خود آنقدر مرتکب انتصاب‌ها و انتخاب‌های خلاف مسیر انقلابی‌گری شده که اعتراض هم‌جناحی‌های خود را هم برانگیخته و حتی در خود مجلس هم عده‌ای از خودی‌هایشان زبان به شکایت گشوده‌اند. اگر مجلس دهم ظرف 4 سال به جائی رسید که از چشم مردم افتاد، مجلس یازدهم قبل از آنکه به 4 ماه برسد دچار چنان وضعیتی شده است.

هیچکس نباید از سقوط هیچیک از قوا و دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و حکومتی خوشحال باشد و همه باید برای تقویت این مجموعه بکوشیم. لازمه توفیق یافتن در چنین کوششی اینست که هر کسی جایگاه خود را بشناسد و از حد و اندازه خود تجاوز نکند.


( ۳ )

نظر شما :

محسن ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۱
جالبه همه چیز برعکس گفته فقط فرافکنی