جنگ لفظی آمریکا و روسیه بر سر لزوم خروج از خاورمیانه

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۹۹۲۰۷۷ سرخط اخبار

یک مقام وزارت خارجه روسیه به اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم خروج روس‌ها از خاورمیانه واکنش نشان داد و گفت، این حرف‌ها از روی نادانی است.

به گزارش ایسنا، یک منبع وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا درباره لزوم خروج روسیه از خاورمیانه تاکید کرد: بهتر است شما از سوریه خارج شده و به مشکلات داخلی خود بپردازید.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، منظور آنها را از این حرف‌ها نمی‌فهمد اما این اظهارات از خیر و شر عبور کرده و تنها اظهاراتی از روی نادانی و حماقت است.

این منبع تاکید کرد، سطح حضور و عملکرد حرفه‌ای در وزارت خارجه آمریکا بسیار کاهش یافته است.

دیوید شنکر، معاون مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه پنج‌شنبه گفته بود، روسیه نقشی ویران‌کننده در خاورمیانه ایفا می‌کند و باید منطقه را ترک کند.

بنا به گفته شنکر، دور نگه داشتن روسیه از منطقه سنگ بنای سیاست خارجه آمریکا در طول ۴۵ سال گذشته است.

این مقام به صراحت گفته بود، آنها (روسیه) باید از اینجا (خاورمیانه) بروند.

شنکر همچنین اشاره کرد، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اشتباه کرد که به روسیه برای تقویت مواضعش در سوریه و خاورمیانه فرصت داد؛ اشتباهی که روند جنگ در سوریه را تغییر داد و در نتیجه آن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه همچنان در قدرت مانده است، موفقیت در سوریه، روسیه را ترغیب کرد گام‌هایی مشابه در لیبی بردارد به طوریکه اکنون در این کشور هم نقشی مناسب یا باثبات ایفا نمی‌کند.

کلید واژه ها: امریکا و روسیه خاورمیانه


نظر شما :

علی ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۶
راست گفته مسیبت مسلمین کم بود یکی هم از پشت کوه اضافه شد ،این دول مسیحی یکی از دیگری بدتر است ،بطوریکه امام ره فرمودند آمریکا از روس بدتر وروس از آمریکا، اینها در طول تاریخشان خیری به اسلام ومسلمین نداشته اند ،مگر نه اینکه روسها ۴۰۰ سال است به کشتار مسلمین مشغولند: مثل جنگهای ایران وروس وتعهد قراردادهای ننگین گلستان وترکمنچای وصدها کرور خسارت نقدی از ایران، و۳۰۰ سال است چچنها وداغستانیها وچرکسها،واهالی آسیایه میانه،وافغانستان،وصدها با جنگ با عثمانی،وجنگهای،کریمه،وتاتارهای مسلمان وحالا هم در لیبی وسوریه دنبال بندر وپایگاه نظامی برای خودش است وبا بدبختی مردم کاری ندارد،آیا تا بحال یک خانواده سوری به روسیه پناهنده شده است؟ ویا یک ارگان بشر دوستانه دارد که به بی خانمانان وجنگ زدگان سوری کمک کند ،در صورتی که مسبب اکثر بمبا ان ها روسها هستند،ودر طول تاریخ بیشترین مسلمانها بدست روسها بقتل رسیده است، روسها حتی به هم نژادان خودشان در اوکراین هم رحم نمی کنند وتنها فکروذکرشان تصرف خاک دیگر کشورهاست، : مثل : کریمه ،آبخازیا ،اوستیا، وتصرف بنادر مهم سوریه ،لاذقیه طرطوس بانیاس،حمیم،که با درست کردن سند ومدرک نیت تصاحب همیشگی دارد،وحالا هم توسط تروریستهای مزدورش « واگنر» در فکر بدست آوردن سرزمین لیبی است، پس حرف امام ره راست است ،یکی از دیگری بدتر، خلاصه ،داستان رحمت به کفن دزد قدیم مصداق اعمال روسهاست ،که روی آمریکا را سفید کرده اند،اگر شیشه خورده ندارد بگوید خیلی خوب هر موقع آمریکا از سوریه رفت ،روس هم می رود,چرا خود را توجیه می کند،آیا روسها برای تصرف بنادر سوریه آمده بودند؟ یا داعش؟ پس معلوم شد که داعش هم بهانه بوده ،وشاید داعش های دیگری هم بسازند. لذا مسلمان نبایستی انتظار کمکی از مسیحیان داشته با شد چون اینها در طول تاریخ بزرگترین ظربه ها را به اسلام زده اند ،از جنگهای صلیبی گرفته تا جنگهای حاضر در ممالک اسلامی،.ولی بد بختی ما مسلمانان این است که متوجه دشمن خوناشام نیستیم ومشغول کوبیدن خودمان هستیم ،ومسیبتمان را مظاعف می کنیم.،بر مسلمین واجب وضروریست که اختلافات را کنارگذاشته ومتوجه دشمن اصلی « مسیحیان» باشند،والا نابود خواهند شد.