نماینده کرد: حزب بارزانی هیچ اعتقادی به عراق ندارد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۹۹۱۳۷۷ سرخط اخبار

نماینده فراکسیون کُردی «المستقبل» در پارلمان عراق با انتقاد از تک‌روی‌های حزب دمکرات کردستان تاکید کرد که این حزب هیچ اعتقاد و ایمانی به عراق ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرکوت شمس الدین» نماینده فراکسیون کُردی «المستقبل» در پارلمان عراق، از حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی» به دلیل تک‌روی‌هایش در پیشنهاد وزرای کرد در کابینه جدید عراق انتقاد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه» وی گفت: حزب دموکرات کردستان دو سال پیش تلاش کرد که بدون هماهنگی با بغداد، از عراق جدا شود. این حزب ایمان و اعتقادی به عراق ندارد. برنامه‌های حزب دموکرات کردستان با پایتخت کشورهای دیگر مرتبط است نه بغداد. این حزب حق ندارد که در نامزد کردن شخصیت‌های کُرد برای تصدی پست‌های وزارتی در کابینه دولت فدرال، تک‌روی کند.

شمس‌الدین افزود: بغداد برای حل اختلافات با منطقه کردستان باید به همه احزاب کُرد گوش دهد و به حزب دموکرات کردستان محدود نشود.

حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی، هنوز بر انتخاب «فؤاد حسین» وزیر دارایی دولت «عادل عبدالمهدی» به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور پافشاری می‌کند. 

کلید واژه ها: مسعود بارزانی


( ۲ )

نظر شما :

مسعود ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۲
سرمایه گذاری روی مهره های بی ارزش سوخته و فاقد و جهه ی مردمی کاری عقلایی نیست ! از قلقلک دادن حزب دمکرات کردستان عراق هم چیزی نسیب کسی نمی شود بهتر است باهم کنار بیایید و منافع ملی ایران را تأمین کنید و بهتر است وارد رقابت ها ی حزبی در کردستان عراق نشویم یا بهتر بگویم بیشتر به آن دامن نزنید !