ادامه رایزنی‌های سفیر کشورمان در بلاروس درباره پیگیری وضعیت سلامتی دانشجویان ایرانی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۹۹۱۲۷۲ سرخط اخبار

در ادامه رایزنی های سفارت با مقامات بهداشتی و دانشگاهی بلاروس در خصوص حفظ و ارتقاء سطح سلامت دانشجویان ایرانی و نیز تسهیل بازگشت آنها به وطن، سعید یاری، سفیر کشورمان، با ناتالیا ژوکووا، معاون وزیر بهداشت، پروفسور آناتولی سیکورسکی، رئیس دانشگاه دولتی پزشکی و سرگی ماسکوویچ، رئیس دانشگاه ساخاروف رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، سفیر کشورمان ضمن تشکر از همکاری مقامات بلاروسی با سفارت، ازجمله در خصوص برگزاری غیر حضوری کلاس های درس دانشگاهها تا رفع کامل خطر ناشی از کووید - ۱۹، از  مقامات بلاروسی خواست تدابیر عاجل و کافی برای حفظ و افزایش سطح سلامتی دانشجویان،  ازجمله برگزاری غیر حضوری امتحانات پایان ترم و تسهیل و تسریع صدور روادید برای دانشجویان متقاضی بازگشت به ایران اندیشیده شود.

مقامات بلاروسی نیز با تشریح اقدامات انجام شده جهت حفظ سلامتی دانشجویان و کادر آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزشی، منجمله تصمیم گیری در خصوص برگزاری آن لاین امتحانات دانشجویان سال پنج پزشکی، تاکید کردند که بزودی تصمیم لازم در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات دیگر دانشجویان اتخاذ و اعلام خواهد شد.

مقامات بلاروسی تاکید کردند که صدور ویزا برای دانشجویان متقاضی بازگشت به ایران، با سرعت انجام خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی در این باره نیست.
مقرر شد تماس ها و رایزنی های سفارت و مقامات ذیصلاح بلاروس تا حصول اطمینان نسبت به تسهیل بازگشت دانشجویان ایرانی ادامه بابد.
براساس این گزارش، قریب  ۸۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه های بلاروس، غالبا در رشته های علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :