محمد علی الحوثی: ائتلاف سعودی مسئول ابتلای مردم یمن به کرونا است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۹۹۱۱۷۳ سرخط اخبار

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در صفحه توئیتر خود، ائتلاف سعودی را به نقض گسترده آتش‌بس ادعایی خود متهم کرد و گفت که ریاض مسئول ابتلای حتی یک نفر به ویروس کرونا در یمن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در صفحه توئیتر خود از ائتلاف سعودی خواست به جای متهم کردن نیروهای یمنی، به آتش‌بس ادعایی خود پایبند باشد.

او با تأکید بر اینکه این آتش‌بس «توهمی بیشت نیست و صحت ندارد»، مسئولیت هر مورد از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و بمباران و درگیری‌های زمینی و محاصره را بر گردن ائتلاف سعودی دانست.

این توئیت پس از آن نوشته شد که ائتلاف سعودی ارتش و کمیته‌های مردمی را مسئول نقض آتش‌بس در استان الحدیده معرفی کرد. این استان در روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان عناصر وابسته به دولت مستعفی منصور هادی با ارتش و کمیته‌های مردمی بود.

به گفته «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن،  ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۹ بار آتش‌بس ادعایی خود را در الحدیده نقض کرده است.

 «ناصر باعوم» وزیر بهداشت دولت مستعفی یمن پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که برای اولین بار دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در یمن جان خود را از دست داده‌اند.

اولین موارد ابتلا به کرونا در یمن مربوط به دهم ماه جاری میلادی (آوریل) در «حضرموت» در شرق یمن بود که اعلام شد وی بهبود پیدا کرده است.

در همین زمینه، سرتیپ «عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن، گفته است که عربستان سعودی با فرستادن تعداد زیادی آفریقایی به یمن قصد انتشار کرونا در این کشور را دارد.

کلید واژه ها: یمن


نظر شما :