آسوشیتدپرس: جمعیت چین چهار برابر آمریکاست، تلفاتش یک‌هفتم آمریکا

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۳ کد : ۱۹۹۰۸۳۴ سرخط اخبار

«آسوشیتد‌پرس» با توجه به صحبت‌های ترامپ در نشست‌های خبری اخیر وی، حقایقی را درباره سو‌ء‌مدیریت وی نمایان کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی که روز گذشته منتشر کرد، اقدام «ترامپ» در مقصر دانستن فرمانداران و دولت اوباما برای کمبود تجهیزات تست تشخیص کرونا را غلط خواند و نوشت، «دونالد ترامپ» که قدرت خود را در کنگره و در پاسخ به بیماری کرونا مانند یک پادشاه دانسته بود، آخر هفته گذشته به جای اینکه خود یا دولت فدرال را مقصر بداند، فرمانداران ایالت‌ها را مقصر هرگونه مشکل مربوط به تست تشخیص کرونا دانست و گفت این فرمانداران مسئول این کار هستند؛ آنها از تمام ظرفیت تجهیزات تست کرونا، که دولت فدرال تولید کرده و در اختیار آنان قرار گرفته استفاده نمی‌کنند.

«آسوشیتد‌پرس» صحبت‌های ترامپ را نادرست خواند و در ادامه نوشت، ترامپ رو راست بودن چین در بحبوحه این بیماری را تمجید نکرد و آمریکا را به دلیل آمار کم مرگ و میر ناشی از کرونا پیروز دانست، اما واقعیت اکنون چیز دیگری را نشان می‌دهد و تمجید ترامپ از کشورش خیلی زود بود.  

«خبر‌گزاری آسوشیتدپرس» با اشاره به نقل قولی از ترامپ مبنی بر اینکه فرمانداران نمی‌خواهند از تمام ظرفیت تجهیزاتی که در اختیار آنان استفاده کنند، نوشت صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا با یکی از مشاوران ارشد بهداشتی او مغایرت دارد. این خبرگزاری همچنین درباره اینکه ترامپ می‌گوید تنها فرمانداران دموکرات به کمبود تجهیزات اعتراض کرده‌اند، نوشت، نگرانی از کمبود تجهیزات تست تشخیص کرونا تنها مربوط به فرمانداران دموکرات نبوده و چندین فرماندار جمهوری‌خواه نیز به این مشکل اشاره کرده‌اند.

دکتر آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی در دولت فدرال، به «آسوشیتد‌پرس» گفته که آمریکا تجهیزات ضروری برای ردیابی و آزمایش را ندارد تا بتواند اقتصاد این کشور را باز‌گشایی کند. این متخصص آمریکایی نگران است که برخی مکان‌ها در آمریکا فاصله‌گذاری اجتماعی را لغو کرده و مقامات بهداشتی نیز تجهیزات برای تست تشخیص کرونا را در اختیار ندارند. چند جمهوری‌خواه آمریکایی نیز همین نگرانی‌ها را داشته‌اند.

«خبر‌گزاری آسوشیتدپرس» در ادامه با اشاره به صحبت‌های ترامپ در نشست خبری روز شنبه هفته گذشته نوشت، ترامپ می‌گوید برخی هواداران وی در تلاشند که مسئله تست تشخیص کرونا را سیاسی کنند، اما چون وی یک سیستم حکومتی قراضه و شکسته را به ارث برده است، این هواداران نباید این کار را انجام دهند. این خبرگزاری در ادامه نوشت، اینکه ترامپ اصرار دارد دولت اوباما را مقصر تأخیر در تست تشخیص کرونا بداند اشتباه است. این ویروس تا اواخر سال گذشته (میلادی) وجود نداشت، بنابراین وی هیچ تجهیزاتی برای این تست نداشت تا ترامپ به ارث ببرد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا تلاش کرد تست تشخیص کرونا را در ماه ژانویه آغاز کند اما به دلیل مشکلی که کیت‌های تشخیص کرونا پیدا کرده بودند و حل این مشکل دو هفته زمان برد، در کل ماه فوریه، تشخیص این بیماری به تعویق افتاد.

ترامپ در نشست خبری روز شنبه اعلام کرد: «آمریکا نسبت به هر کشور دیگری نتایج بهداشتی بهتری را داشته است، میزان مرگ و میر ما خیلی کمتر از کشور‌های غرب اروپاست. شما اخبار را شنیده‌اید که میزان مرگ و میر کشور ما بیشتر بوده است، اما کشور ما خیلی بزرگ‌تر از آن کشور‌هاست.»

«خبر‌گزاری آسو‌شیتد‌پرس» با اشاره به صحبت‌های ترامپ در این نشست خبری نوشت، این صحبت‌ها تأیید شده‌ نیستند و نشان از سو‌ء‌مدیریت ترامپ دارند. این خبرگزاری در ادامه نوشت، در هر کشوری، سن و سلامتی کلی جمعیت آن، عوامل مهمی هستند، کشوری مانند ایتالیا جمعیت پیر‌تری نسبت به آمریکا دارد و بر اساس اطلاعات، این افراد بیشتر در معرض خطر از دست دادن جان خود بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هستند.

«آسو‌شیتد‌پرس» با نادرست خواندن صحبت‌های ترامپ نوشت، علاوه بر عامل سن و سال، شرایط سلامتی افراد نیز خطر مرگ و میر ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد؛ چاقی، دیابت و نفس تنگی در جوامع سیاهپوست آمریکا رایج‌تر از بقیه جوامع آمریکایی است. بر اساس تحلیلی که «‌آسوشیتد‌پرس» ارائه کرده، آمار‌ ایالت‌های آمریکا نشان می‌دهند که حدود یک سوم تلفات ناشی از ویروس کرونا در آمریکا آفریقایی-آمریکایی بوده‌اند.

«‌خبرگزاری آسوشیتد‌پرس» با اشاره به توئیت روز جمعه ترامپ مبنی اینکه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در چین خیلی بیشتر از چیزی است که آنها اعلام کرده‌اند، نوشت حتی با وجود ادعای ترامپ مبنی بر اینکه چین آمار خود را دو برابر کرده، میزان تلفات کرونایی آمریکا هفت برابر چین است، در حالی که چین چهار برابر آمریکا جمعیت دارد.

خبر‌گزاری «آسوشیتد‌پرس» در پایان این گزارش، با اشاره به اینکه ترامپ گفته است که وی اختیار کامل در باز‌گشایی کشور را دارد و فرمانداران بدون مجوز وی نمی‌توانند کاری انجام دهند، نوشت، حکومت فدرال آمریکا را تعطیل نکرده و این کشور را باز‌ نیز نخواهد کرد. خود ایالت‌ها و جوامع آمریکایی محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا را اعمال کرده بودند، اما ترامپ می‌گوید ایالت‌ها و جوامع آمریکایی این محدودیت‌ها را با اجازه وی اعمال کرده‌اند.  

این خبرگزاری در ادامه نوشت، حکومت فدرال آمریکا، تنها بر اموری مانند تنظیم تجارت‌های بین‌المللی، مهاجرت‌ها، مالیات‌بندی یا اعلان جنگ اختیار قانونی دارد.  

خبرگزاری «‌آسوشیتد‌پرس» همچنین با اشاره به صحبتی از ترامپ در نشست خبری روز چهارشنبه هفته گذشته مبنی بر اینکه در صورتی که خانه نمایندگان به وی اجازه تعطیلی دو مجلس کنگره را ندهد، وی با اختیار قانونی خود این کار را انجام خواهد داد، نوشت، قانون اساسی آمریکا قدرت یک‌جانبه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور نداده تا وی کنگره را تعطیل کند.

کلید واژه ها: چین و امریکا


( ۱ )

نظر شما :