سرکنسول ایران در کراچی: آمریکا ارسال دارو به ایران را گروگان گرفته است

۰۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۱ کد : ۱۹۹۰۲۸۰ سرخط اخبار

احمد محمدی در مقاله ای با عنوان «شیوع ویروس کرونا، آزمون مجدد ادعاهای حقوق بشری آمریکا» که در روزنامه انگلیسی زبان "فایننشال دیلی" پاکستان منتشر شد، به تشریح رفتار ظالمانه دولت ترامپ در مقابل ملت ایران و تداوم سیاست منفور و ضدبشری کاخ سفید در تروریسم اقتصادی و پزشکی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش ایسنا، محمدی گفت: شیوع ویروس مرگبار کرونا در اکثر مناطق جهان، دولت‌ها و مردمان کشورهای مختلف را به تلاش مضاعف برای مهار این ویروس مهلک وادار کرده است. دولت‌ها سعی می‌کنند با تخصیص بودجه‌های ویژه به برنامه‌های بهداشتی و پیشگیرانه علاوه بر مهار این ویروس، خسارات اقتصادی ناشی از آن را تا حدودی جبران کنند.

وی همچنین بیان کرد: متاسفانه ایران جزء کشورهایی است که تا کنون بیشترین صدمات ناشی از کرونا در آنها گزارش شده است. دولت و نیروهای نظامی کشور به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند این ویروس را مهار کنند.

محمدی گفت: تفاوت مهمی میان تلاش‌های ملت من با سایر ملت‌های سراسر جهان وجود دارد و آن این است که ملت ایران از شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین تروریسم اقتصادی و پزشکی تاریخ که به صورت غیرقانونی از ماه می ۲۰۱۸ توسط دولت ایالات متحده آمریکا در پی نقض تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اعمال شده، رنج می برد.

سرکنسول ایران در کراچی بیان کرد: اگرچه تجهیزات پزشکی، پزشکان، پرستاران، بهیاران و دیگر دست اندرکاران بهداشتی ایران جزو بهترین‌ها در دنیا هستند، اما تلاش آنان برای تشخیص و درمان بیماران و مبارزه با شیوع کرونا و در نهایت شکست این ویروس با مانع دولت ترامپ مواجه شده است و ملت ایران، هم باید با کرونا بجنگند و هم با دولتی که برخلاف ادعاهای توخالی حقوق بشری خود، کوچک‌ترین اهمیتی به اصول اولیه حقوق بشر از جمله حق بهداشت و سلامتی نمی‌دهد.

وی با اشاره به دو بُعد رفتار ظالمانه دولت ترامپ در مقابل ملت ایران اظهار دشت: اول تحریم‌های غیرقانونی دولت ترامپ، صادرات نفت و کالاهای ایرانی و دسترسی به منابع ارزی حاصل از آن و نیز واردات اقلام مختلف را به شدت سخت و محدود کرده است. این محدودیت باعث تضعیف بخش دولتی و خصوصی به عنوان مسئول تامین و ارائه کالاها و خدمات پزشکی و درمانی به مردم ایران شده است. این موضوع سبب شده توانایی کشورم برای تضمین اصل بقای مردمش به شدت تضعیف شود که در تضاد کامل با اصول اساسی حقوق بشر است.

وی ادامه داد: بُعد دوم تحریم‌های غیرقانونی دولت ترامپ، تلاش شرکت‌های ایرانی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی را تقریباً غیرممکن کرده است و حتی اگر یک شرکت خارجی حاضر باشد اقلام مورد نیاز را به ایران بفروشد و ما بهای آن را از طریق دارایی‌هایمان در خارج از کشور بپردازیم، باز هم تحریم‌های آمریکا در حوزه حمل و نقل، بیمه و بانکی چنین تجارتی را برای طرفین امکان‌ناپذیر می‌کند. این اقدام ناجوانمردانه، آن هم در این شرایط سخت، نقض آشکار کلیه اصول بشردوستانه و به مثابه جرم علیه بشریت است که می‌تواند در آینده دامنگیر تمام ملت‌های آزادی‌خواه جهان شود.

 محمدی ابراز کرد: مردودی دولت ترامپ در دادگاه حقوق بشر زمانی بیشتر آشکار می‌شود که بدانیم علناً ارسال دارو برای مردم ایران را به گروگان گرفته و فروش دارو را به زیاده خواهی‌های غیرقانونی و نامربوط خود مشروط کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که دولت ترامپ سیاست تنبیه دسته جمعی مردم ایران را در پیش گرفته و به قول وزیر امور خارجه آن کشور «اگر مردم ایران می‌خواهند گرسنه نمانند دولت‌شان می‌بایست تسلیم دستورات ما شود».

این دیپلمات کشورمان افزود: جالب اینجاست که دولتی که مانع اصلی مردم ایران برای مبارزه و مهار ویروس کرونا است و به همین دلیل، مسئول اصلی کاهش توانمندی مالی و تجهیزاتی دولت متبوع من برای محافظت از جان مردم کشورم می‌باشد، ما را درباره مهار این ویروس موعظه هم می‌کند، ولی در مقام عمل تنها به کارشکنی‌ها و کمپین فشار حداکثری‌اش ادامه می‌دهد.  

وی تاکید کرد: دولت ترامپ می‌بایست برای این که بیش از این در دادگاه وجدان ملت‌های جهان، از جمله نزد ملت های آزاده جهان از جمله مردم پاکستان منفورتر نشود، به سرعت به تروریسم اقتصادی و پزشکی خود علیه مردم ایران خاتمه دهد و تمامی تحریم‌هایی را که به صورت غیرقانونی علیه کشور من در تناقض آشکار با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اعمال کرده، لغو کند.

سرکنسول کشورمان در کراچی افزود: ما از تمامی کشورهای جهان می خواهیم نه تنها از این تحریم‌های یکجانبه و مغایر با قطعنامه مذکور تبعیت نکنند، بلکه مخالفت خود با این رویکرد دولت ترامپ را به طور آشکار اعلام نمایند.

محمدی با آرزوی توفیق برای دولت و ملت پاکستان و نیز ایالت سند جایی که بیشترین بیماران کرونایی شناسایی شده است، برای مبارزه و مهار سریع ویروس کرونا، اعلام کرد که ایران به رغم تمام محدودیت‌ها و فشارهای ناجوانمردانه آمریکا، مانند همیشه آماده همکاری با تمام ملت‌های مسلمان می‌باشد.

وی اظهار کرد: امیدواریم، تمام مردم جهان، از جمله مردم آمریکا بتوانند این ویروس مرگبار را هر چه سریع‌تر مهار و به زندگی و کسب و کار عادی خود بازگردند.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :