پیش‌نویس قطعنامه عربی ضد "معامله قرن" روی میز شورای امنیت

۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۹ کد : ۱۹۸۹۳۴۸ سرخط اخبار

در پیشنویس قطعنامه‌ایکه از سوی تونس و اندونزی به شورای امنیت ارائه شده، ضمن انتقاد از طرح موسوم به معامله قرن، اقدام رژیم صهیونیستی در الحاق شهرک‌های کرانه باختری به اراضی اشغالی محکوم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود اینکه آمریکا قطعا از حق وتوی خود برای ممانعت از تصویب پیش‌نویس مذکور استفاده خواهد کرد اما ارائه آن نشان دهنده رویکرد منفی برخی از اعضای این شورا نسبت به طرح صلحی است که ترامپ هفته گذشته اعلام کرد.

برخی دیپلمات‌ها اظهار کردند: مذاکرات درباره متن این پیش‌نویس احتمالا در روزهای آتی آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته آتی هنگام رای‌گیری برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه مذکور در شورای امنیت، درباره طرح صلح صحبت کند.

در این پیش‌نویس ضمن تاکید بر اینکه الحاق هیچ بخشی از اراضی اشغالی فلسطین قانونی نیست، بیانیه‌هایی که به تازگی صادر و در آنها از رژیم صهیونیستی خواسته شده این اراضی را به مناطق تحت اشغال خود الحاق کند، محکوم شدند.

در طرح پیشنهادی ترامپ که حاصل تلاش‌های جارد کوشنر، مشاور و داماد او است، "حاکمیت" رژیم صهیونیستی بر شهرک‌های کرانه باختری "به رسمیت شناخته" و از فلسطینی‌ها خواسته شده سلسله شروطی را رعایت کنند تا کشوری با پایتختی روستایی در کرانه باختری واقع در شرق قدس برای آنها تشکیل شود.

قرار است کوشنر فردا (پنج‌شنبه) نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت را در جریان جزئیات طرح پیشنهادی ترامپ قرار دهد.

انتهای پیام


نظر شما :