اخباری از سفر محرمانه رئیس سیا به رام الله

۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۷ کد : ۱۹۸۹۲۷۰ سرخط اخبار

سازمان پخش رژیم صهیونیستی موسوم به "کان" اعلام کرد، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به طور محرمانه دو روز بعد از اعلام "معامله قرن" به رام‌الله سفر کرده است.

به گزارش ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم به نقل از این رسانه اسرائیلی گزارش داد، جینا هاسپل، رئیس سیا روز پنج‌شنبه با مقامات فلسطینی ملاقات داشت و در این ملاقات به او اطلاع داده شد که فلسطینی‌ها هماهنگی امنیتی با اسرائیل و آمریکا را متوقف می‌کنند.

هدف این دیدار اطلاع از موضع تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال "معامله قرن" بود.

تلویزیون اسرائیل گزارش داد، هاسپل با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار نداشت بلکه با ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات فلسطین دیدار کرد. فرج در این نشست بر ادامه ارتباط بین نیروهای امنیتی فلسطین و سیا و عدم متضرر شدن آن تاکید کرد.

براساس این گزارش، در پی این نشست محرمانه در رام الله هاسپل با مسؤولان اسرائیلی ملاقات داشت و به رغم سفر او به رام الله، آمریکا هنوز 180 میلیون دلار کمک‌هایی که کنگره با انتقال آن به نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت کرده، تحویل این نهاد نداده است.

محمود عباس در این راستا روز گذشته در جریان نشست فوق‌العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب قطع هرگونه روابط از جمله روابط امنیتی با اسرائیل و آمریکا را اعلام کرد و گفت، دیگر به تعهدات داده شده براساس توافقنامه اسلو عمل نمی‌کند.

کلید واژه ها: معامله قرن


نظر شما :