تازه ترین و عجیب ترین بسته پیشنهادی پمپئو برای ایران: شرط های ما را بدون مذاکره انجام دهید!

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۴ کد : ۱۹۸۹۲۵۴ سرخط اخبار

 در آستانه برگزیت و آغاز فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به بریتانیا سفر کرده است تا موارد همکاری های دو جانبه میان دو کشور بریتانیا و آمریکا را بررسی کند.

به گزارش نواندیش، رادیو فرانسه با اشاره به پیشنهاد تازه وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: مایک پمپئو همچنین دیروز طی سخنانی ضمن بر شمردن اقدامات ایران در منطقه گفت از ایران خواسته بود دوازده شرط آمریکا را رعایت کند تا به جامعه بین المللی برگردد. او برای بازگشت ایران به جامعه جهانی همچنین گفت ایران می تواند اقدامات بسیاری را بدون آنکه حتی لازم به مذاکره باشد انجام دهد.

وزیر أمور خارجه آمریکا که روز پنجشنبه ۱۰ بهمن در کنار دومنیک راب وزیر امور خارجه بریتانیا در اندیشکده "پالیسی اکسچینج" سخنرانی می کرد گفت: ایران می تواند اقدامات بسیاری را بدون آنکه حتی لازم به مذاکره باشد انجام دهد. او تصریح کرد که از جمله این اقدامات برای نمونه ایران می تواند از حزب الله و اقدامات آن، نه تنها در لبنان و سوریه، بلکه در سراسر جهان دست بردارد و از عوامل این سازمان حمایت نکند، اقداماتش در افغانستان را متوقف کند، از مسلح کردن شبه نظامیان شیعه عراقی به تسلیحات پیشرفته که بتوانند با استفاده از آنها پنج درصد عرضه نفت جهان را با موشک هدف قرار دهند، دست بردارد و کشتی‌ها را در تنگه هرمز متوقف نکند.

وزیر خارجه آمریکا گفت این اقداماتی است که ایران می تواند حتی بدون مذاکره انجام دهد و رهبران ایران خود باید تصمیم بگیرند و آنها را انتخاب کنند و اگر چنین نکنند، امیدوارم که مردم ایران آنها را وادار کنند این موارد را انتخاب کنند تا ایران بتواند به جامعه جهانی بازگردد.

مایک پمپئو در پایان سخنانش گفت موارد اصولی در چهارچوب توافق هسته‌ای برای هر یک از رهبران جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن است و آنها کاملا انتظارات ما را می دانند. وزیر امور خارجه در حالی دوباره پای 12 پیش شرط غیر عملی خودش را پیش کشیده که پیش تر اعلام کرده بود ترامپ حاضر است بدون مطرح ساختن آن ها مذاکره کند. حالا وی در اظهاراتی تازه از ایران خواسته بدون مذاکره به این ها عمل کند، تناقضات آشکار آمریکایی ها نشان می دهد آن ها هیچ طرح و برنامه مشخصی در قبال ایران ندارند و تنها با انتظارات عجیب اوضواع را از اینی که هست هم بدتر می کنند.

کلید واژه ها: مایک پمپئو


( ۶ )

نظر شما :