انتقاد یک سناتور آمریکایی از پنهان‌کاری کشورش درباره تعداد آسیب‌دیدگان عین‌الاسد

۰۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۹۸۹۱۰۱ سرخط اخبار

یک سناتور آمریکایی از ادعاهای پیشین دولت آمریکا برای پنهان کردن تعداد آسیب‌دیدگان در روند حمله سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی در پیامی توییتری درباره تعداد نظامیان آسیب‌دیده  طی حمله انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد عراق نوشت: ایران به ما حمله کرد و 34 نفر آسیب دیدند. دولت این موضوع را پنهان کرد تا ادعا کند که «بازدارندگی علیه ایران را احیا کرده‌اند».

او در ادامه نوشت: آن‌ها حق داشتند که تنش‌زدایی کنند اما نباید برای توجیه آن چیزی ساختگی را مطرح می‌کردند.

اظهارات مورفی در پی این مطرح می‌شود که پنتاگون[وزارت دفاع آمریکا] روز جمعه اعلام کرد که تشخیص داده شده است ۳۴ تن از سربازان آمریکایی در جریان حمله هوایی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق[در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا] دچار ضربه و جراحاتی در ناحیه مغز شده‌اند.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، روز جمعه گفت که هشت تن از این افراد که پیش از این [برای درمان] به آلمان فرستاده شده بودند، به آمریکا بازگردانده شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این مدعی شده بود که این حمله «هیچ خسارتی» برای آمریکا به بار نیاورده است.

مدتی بعد، وقتی درباره این ضربات مغزی از ترامپ سوال شد، او شدت‌شان را کم جلوه داده و گفت: من شنیده‌ام که آن‌ها سردرد داشته‌اند و یک سری چیزهای دیگر. اما می‌توانم بگویم و خبر بدهم که خیلی جدی نیست.

انتهای پیام


نظر شما :