مصر و عربستان خطرناک ترین کشورهای جهان عرب برای خبرنگاران

۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۲ کد : ۱۹۸۶۸۹۰ سرخط اخبار

 ایرنا – سازمان « خبرنگاران بدون مرز » در آخرین گزارش خود اعلام کرد: مصر ، عربستان و چین در صدر کشورهایی قرار دارند که خبرنگاران را مورد تعرض قرار می دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «الجزیره»، سازمان مزبور همچنین اعلام کرد : سال جاری میلادی با توجه به آمار ارائه شده در خصوص تعداد خبرنگاران بازداشت شده از ابتدای ماه ژانویه تا کنون رکورد شکنی کرد و بر همین اساس بیش از ۲۳۳ خبرنگار در سال جاری میلادی بازداشت شدند.

در همین رابطه کشور یمن یکی از خطرناک ترین کشورها برای خبرنگاران جهان محسوب می شود.

اتحادیه روزنامه نگاران یمنی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که ۲۵ مورد نقض حقوق خبرنگاران در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ثبت و ضبط شده است.

اتحادیه مزبور توضیح داد: موارد یاد شده آدم ربایی، ضرب و شتم، تهدید ، محاکمه و ممانعت از انجام فعالیت خبرنگاری و شکنجه را در  برگرفته است.

به گفته سازمان خبرنگاران بدون مرز یمن در میان ۱۸۰ کشور درج شده در فهرست کشورهای ناقض حقوق خبرنگاران رتبه ۱۶۸ را به خود اختصاص داده است.

گزارش های مطبوعاتی در آمریکا حاکی است که نیروهای گارد مرزی در این کشور از خبرنگاران متنفر هستند و به همین دلیل روزنامه نگاران در گذرگاه های ورودی آمریکا در موارد بسیاری بازداشت و یا تحت فشار قرار گرفته اند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز از وزارت امنیت داخلی آمریکا خواست تا به منظور پایان دادن به فشارهای اعمال شده علیه خبرنگاران از سوی کارکنان اداره گمرک و گارد مرزی آمریکا اقدامات فوری اتخاذ کند.

کلید واژه ها: مصر عربستان سعودی


نظر شما :