اداره خودمختار کردها از آوارگی بیش از ۱۹۰ هزار تن در پی حمله ترکیه خبر داد

۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۸۶۸۱۹ سرخط اخبار

اداره خودمختار کردها در شمال و شرق سوریه تاکید کرد، عملیات نظامی "چشمه صلح" ترکیه در این منطقه تا این لحظه موجب آوارگی بیش از ۱۹۰ هزار تن شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، اداره خودمختار کردها با انتشار بیانیه‌ای در فیسبوک اعلام کرد: به دلیل حملات بی‌هدف ارتش ترکیه علیه شهرها و شهرک‌های شمال و شرق سوریه و بی‌توجهی این ارتش به جان  غیرنظامیان، تعداد زیادی آواره شده و شهرها به صورت کامل تخلیه شدند و تعداد کل آوارگان تا بامداد جمعه ۱۱ اکتبر به ۱۹۱ هزار و ۶۹ تن رسید.

اداره خودمختار کردها در شمال و شرق سوریه افزود، آوارگی ساکنان این مناطق به شکل موج‌های پیاپی از منطقه دیریک در دورترین نقطه شرق تا کوبانی در غرب ادامه یافته است، این در حالی است که خبری از کمک‌های بشردوستانه نبود، زیرا نهادهای بین‌المللی فعالیت‌های خود را متوقف کرده و کارمندان اصلی خود را از منطقه خارج کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است، ساکنان منطقه دیریک و قامشلی برای فرار از بمباران و در جستجوی امنیت و آرامش به حومه جنوبی حرکت کردند، ساکنان الدرباسیه و راس العین نیز به سمت شهر حسکه و حومه آن و ساکنان منطقه تل‌ابیض به سوی رقه و الطبقه رفتند.

همچنین در بیانیه یاد شده آمده است، پیش از آغاز حمله ترکیه در مناطق شمال و شرق سوریه نزدیک به یک میلیون آواره از مناطق مختلف سوریه حضور داشتند و با این حمله ترکیه فشار زیادی به این منطقه که پیش از آن نیز دچار مشکل نادیده گرفتن و ضعف در خدمات رسانی بود، وارد شد.

اداره خودمختار کردها در ادامه توقف حمله ترکیه را ضروری دانست و از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری خواست به مسئولیت‌های خود برای پایان دادن هر چه سریعتر این حمله عمل کنند، زیرا با گذشت هر لحظه بر پیچیدگی این بحران انسانی افزوده می‌شود.

کلید واژه ها: آوارگی کردها


نظر شما :